این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت سلامت
، جلد ۴، شماره ۸، صفحات ۲۱-۲۹
عنوان فارسی
بررسی نگرش فارغ التحصیلان شاغل در بخض مدارک پزشکی نسبت به رابطه ی برنامه آموزشی و کار در بیمارستان های وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی
چکیده فارسی مقاله
هدف : این پژوهش به منظور بررسی نگرش فارغ التحصیلان شاغل در بخش مدارک پزشکی نسبت به رابطه ی برنامه آموزشی و کار در بیمارستان های وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی ایران ، تهران و شهید بهشتی در سال 1378 ، صورت پذیرفت . روش پژوهش : جامعه پژوهش را فارغ التحصیلان کاردانی و کارشناسی شاغل در بخش مدارک پزشکی تشکیل می داد که در زمان انجام این پژوهش دارای حداقل یکسال و حداکثر هشت سال سابقه کار بودند . تهداد کل نمونه 131 نفر بود که 53 نفر از آنان کاردان ، و 78 نفر کارشناس بودند . اطلاعات با استفاده از پرسشنامه ، و یا مراجعه مستقیم پژوهشگر به بیمارستان های مورد بررسی گردآوری گردید . یافته ها : بیشترین تعداد افراد مورد پژوهش در واحد بایگانی (7/29 ٪ ) ، و کمترین تعداد در واحد مدیریت (1/6 ٪ ) اشتغال داشتند. تقریباً نیمی از افراد مورد پژوهش کمتر از دو سال سابقه کار داشته و افرادی که دارای سابقه کار بیشتری بودند اغلب در واحد مدیریت اشتغال داشتند . این افراد عواملی مانند تجربه کاری ، مجموع آموزشهای تئوری دانشگاه و تجربه کاری را بر کیفیت انجام امور بخش مدارک پزشکی مؤثر بیان داشتند . همچنین اکثر افراد مورد مطالعه (76 ٪ ) معتقد بودند که اطلاعات علمی کارکنان در حین خدمت مورد ارزیابی قرار نمی گیرد . در ارتباط با میزان کارآیی دروس پایه ، اصلی و تخصصی دوره ی کاردانی فیزیولوژی و آناتومی (52 ٪ )، اصطلاحات پزشکی 1 و 2 (9/51 ٪ ) ، و کدگذاری بیماری ها (4/55 ٪ ) در اولویت قرار داشتند . در مورد دروس پایه و تخصصی کارشناسی ، اصطلاحات 3 و 4 (8/43 ٪ ) ، و کدگذاری 3 و 4 ( 1/57 ٪ ) در اولویت می باشند . نتیجه گیری : با توجه به اهمیت برخی از دروس مقاطع کاردانی و کارشناسی و کم اهمیت بودن برخی دروس دیگر لزوم تغییر واحدهای درس احساس می گردد .
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Study of The Attitudes of Working Graduates of Medical Records Toward The Rilationship Between College Educaion and Occupation
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: To determine the attitudes of the graduates working in the department of mediccal records toward the relationship between educational programs, and employment in the hospitals affiliated to Iran, Shahid Beheshti, and Tehran universities of medical sciences. Methods: The research sample society includes the graduates of associate and bachlor's degrees, working in the department of medical records, Samples of comprised 131 individuals, of whom 53 were undergraduates, and 78 graduates. The data was compiled by questionnaires and personal visits made to the hospitals. Finding(s): 29% of the subjects were engaged in the filing unit, and 6.1 % in the administration. Approximately, half of the subjects had less than 2 years of work experience, and those with more experience were mostly working in the administration unit. These peaple considered factors such as "work experience" and "the combination of theoretical education and work experience" effective regarding the quality of conducting medical records. In addition to these, 76% of the subjects believed that their scientific and practical knowledge is not evaluated. In regards to the effectiveness of core courses of associate degree program, the priority was as follows: physiology and anatomy (52%), mecical terminology books I & II (51.9%), and disease coding (55.4%). The ratings for the basic and specialized courses of bachelor's degree were medical terminology III & IV (43.8%), and disease coding III and IV at 57.1 %. Conclusion(s): The results of the study indicated that the existing coursework for associate and bechelor's degrees need to be revised.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اباذر حاجوی | a hajavi
فاطمه حسینی | f hoseini
لیلا غلامحسینی | l gholamhoseini
نشانی اینترنتی
http://jha.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-486-5&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات