این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت سلامت، جلد ۳، شماره ۷، صفحات ۲۵-۳۲

عنوان فارسی بررسی میزان کارایی آموزشهای دانشگاهی رشته مدارک پزشکی از دید فارغ التحصیلان مدارک پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی (۱۳۷۸)
چکیده فارسی مقاله هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان کارآیی آموزش های دانشگاهی از دید فارغ التحصیلان شاغل در مراکز درمانی آموزشی می باشد . این مطالعه به صورت توصیفی انجام گرفته است ، و اطلاعات از طریق توزیع پرسشنامه ها در بین پاسخگویان و به صورت حضوری توسط محقق گردآوری گردیده است. اطلاعات توسط جداول مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. جامعه پژوهش فارغ التحصیلان کاردانی و کارشناسی رشته مدارک پزشکی است که در مراکز درمانی و یا آموزشی شاغل بودند و تعداد کل نمونه 51 نفر بود . نتایج حاصل از این تحقیق حاکی از آن است که : 1ـ بیشترین درصد افراد در شروع کار از شغل خود آگاهی متوسط داشته اند(4 ٪ ) و سپس با کسب تجربیات شغلی ، آگاهی آنها به حد بالایی رسیده است(94 ٪ ) که این نکته خود مبین آن است که کارآموزی در طول دوره آموزشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است لذا باید کارآموزی ها به صورت پرمحتوا و با اهمیت تر ارائه گردد. 2 ـ اکثریت گروه های پاسخگو بیان نموده اند که جهت واحدهایی که گذرانده اند منبع درسی مناسبی نداشته اند (59 ٪ ) بنابراین باید در راستای تأمین منابع درسی کوشش گردد. 3 ـ بعضی از دروس دارای کارآیی زیادی بوده اند که باید از نظر گسترش و پرمحتوا کردن آن کوشش شود این دروس عبارتند از فیزیوتراپی و آناتومی ـ کلیات پزشکی ـ مدارک پزشکی ـ دارو شناسی ـ اصطلاحات پزشکی ، کدگذاری بیماریها و کارآموزی کاردانی و کارشناسی.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله میزان کارایی-آموزش های دانشگاهی

عنوان انگلیسی Efficacy level of education in medical records: the viewpoints of graduates employed in training and treatment centers in Shiraz and Isfahan (1997)
چکیده انگلیسی مقاله The present study aims to investigate the level of efficacy of university educations from the viewpoints of graduates employed in training and treatment centers. It is a descriptive study and data are collected using questionnaires distributed among respondents and also via the presence of researcher among respondents. Data were analyzed by different tables. Subjects of study were graduates of Kardani (who had passed two years of higher education) and bachelors employed in training and treatment centers. Subjects were 51. The results of study showed that: 1. Most individuals were moderately aware of their occupations at first (64%) and increased their awareness after some experiences in their occupations (94%). This increase displays that trainings during educational period is very important, and that trainings must be more rich and informative. 2. Most respondents stipulated that for the courses they have passed, they did not have suitable curriculum resource (59%), so there must be an endeavor to supply these resources. 3. Some of the courses were highly efficient and should be more developed and informative. These courses are: physiology and anatomy, general medicine, medical records, pharmacy, medical expressions, encoding in patients, and apprenticeship
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله efficacy level, university education

نویسندگان مقاله اباذر حاجوی | a hajavi


سوگند تورانی | s tourani


فاطمه حسینی | f hosseini


آزاده معتقدمند | a moetaghedmand



نشانی اینترنتی http://jha.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-127&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات