این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مدیریت سلامت
، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۵۸-۷۳
عنوان فارسی
رهبری سازمانی در مدل TQM (در سازمانهای بهداشتی)
چکیده فارسی مقاله
امروزه مدیریت سازمانی به شکل سنتی و متداول آن منسوخ گردیده است و تأکید بر این است که تحول و نوآوری، خلاقیت، آینده نگری، نفوذ و ایجاد انگیزش و هدایت صحیح کارکنان به عنوان ویژگی های مهم مدیریت امروز مورد توجه قرار گیرد. رهبری تحول ساز و آینده نگر به عنوان عامل اصلی و عمده در توفیق سازمانهای معاصر خصوصاً سازمانهای بهداشتی مطرح شده و به جرأت می توان گفت که حیات سازمانها وابسته به رهبری آنهاست، رهبرانی که طبق شرایط موجود بتوانند از طریق بکارگیری سبکهای مناسب، کارکنان را به انسانهای بالنده مبدل نمایند. رهبران سازمانی به وضعیت موجود بسنده نکرده و تلاش می کنند تا از طریق تواناسازی کارکنان و هدایت صحیح آنها به سمت آینده ای مطلوب حرکت کنند. لذا رهبران باید دارای چنان شخصیت و جاذبه ای باشند تا در دل کارکنان نفوذ کرده و آنها را داوطلبانه به سمت اهداف حرکت دهند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رهبری سازمانی، مدیریت کیفیت جامع، سازمان
عنوان انگلیسی
Organizational leadership in TQM model (in health organizations)
چکیده انگلیسی مقاله
Organizational leadership in the old and common format is terminated and it is emphasized that evolution and novelty, creativity, motivation and proper leading of employees be considered as significant properties of present management. Futuristic and evolutionary leadership is proposed as the major factor in the success of present organizations particularly health organizations and it is dared to say that the survival of organizations is related to their leadership. According to the present circumstances, the leaders should be able to employ suitable methods and make the employees successful. Organizational leaders might not satisfy with the current circumstances and try to empower their employees and direct them towards a desired future. So, the leaders must have so influencing character that enable to direct the employees willingly towards the purposes.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Organizational leadership, TQM, organization
نویسندگان مقاله
یدالله حمیدی | y hamidi
نشانی اینترنتی
http://jha.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-160&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات