این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۴، شماره ۱۶۴، صفحات ۱۶-۲۰

عنوان فارسی برنامه درسی هسته ای گسترده برای دانش آموزان با آسیب بینایی
چکیده فارسی مقاله چکیده با بهره مندی کودکان و دانش آموزان با آسییب بینایی از آموزش عمومی در اوایل قرن بیستم، معلمان متوجه شدند که بسیاری از مهارت هایی که این دانش آموزان به آنها نیاز دارند، با برنامه درسی آموزش عمومی تأمین نمی شود. به همین دلیل، بعضی از مربیان با هدف افزایش مهارت های اجتماعی دانش آموزان نابینا و کم بینا تلاش کردند تا مهارت های مورد نیاز آنان را شناسایی کنند. در سال 1996 میلادی، هاتلِن 1 از برنامه درسی ویژه ای با عنوان برنامه درسی هسته مشترک گسترده نام برد و بر اهمیت آن در زندگی کنونی و آینده ی دانش آموزان نابینا و کم بینا تأ کید کرد. باور کنونی مربیان این است که کودکان با آسیب بینایی مانند تمام کودکان، نیاز به یادگیری برنامه درسی عمومی و برخلاف سایر کودکان، نیاز به آموزش فنون و مهارت های خاصی دارند که آنان را قادر سازد به برنامه درسی عمومی و سایر اطلاعات رسمی و غیررسمی مورد نیاز برای زندگی موفقیت آمیز در جهان دسترسی داشته باشند. این مقاله به معرفی برنامه ی درسی هسته مشترک گسترده و حوزه های نُه گانه ی آن برای دانش آموزان با آسیب بینایی می پردازد.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله واژه های کلیدی، برنامه درسی، برنامه درسی هسته ای گسترده، دانش آموزان با آسیب بینایی

عنوان انگلیسی Expanded Core Curriculum (ECC) for students with visual impairment
چکیده انگلیسی مقاله □ Ashraf Karimi*, Ph.D. in curriculum, Faculty of Education, Kharazmi University, Tehran, Iran Abstract When students with Visual Impairment joined public education in the early twentieth century, teachers learned that the core curriculum didn't provide many skills that these students needed. For this reason, some educators tried to identify the skills these students needed and Hatlen in 1996 introduced Expanded Core Curriculum (ECC) as a special curriculum for these students to meet their needs. Currently the educators believe that students with visual impairment like all students, need to learn core curriculum and unlike other students, need to learn special techniques and skills for having access to the world and successful life. This article introduces ECC and its nine areas for students with Visual impairment.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Keywords, Curriculum, Expanded Core Curriculum (ECC), students with visual Impairment

نویسندگان مقاله اشرف کریمی |



نشانی اینترنتی http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-14-1627-4&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده other
موضوعات مقاله منتشر شده آسیب دیده بینایی
نوع مقاله منتشر شده ترجمه (پایان پذیرفته است)
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات