این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۴، شماره ۱۶۴، صفحات ۳۳-۳۸
عنوان فارسی
تربیت بدنی مناسب سازی شده برای کودکان با آسیب بینایی در مدارس خاص یا کلاس های فرا گیر
چکیده فارسی مقاله
چکیده تربیت بدنی برای همه دانش آموزان ضروری است اما دانش آموزان با آسیب بینایی به دلیل در دسترس نداشتن الگوهای مناسب حرکتی نیاز بیشتری به تربیت بدنی دارند تا در سراسر زندگی، بدنی متناسب و سالم داشته باشند. این مقاله پس از معرفی اصطلاحات مهم در حوزه آسیب بینایی با ارائه ی راهبردهای آموزشی مناسب در تربیت بدنی، مناسب سازی های لازم در تجهیزات، قواعد و محدوده ی بازی را پیشنهاد کرده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
واژه های کلیدی، تربیت بدنی، تربیت بدنی مناسب سازی شده، دانش آموزان با آسیب بینایی، کلاس های فرا گیر، مدارس خاص
عنوان انگلیسی
Adapted physical education for children with visual impairment in special schools or inclusive classrooms
چکیده انگلیسی مقاله
Reza Dehghan*, Golball International Lecturer and Referee, Bachelor of Public Administration, Payame Noor University, Tehran, Iran Abstract Physical education is essential for all students, but students with visual impairment need more physical education due to the lack of appropriate movement patterns to be fit and healthy throughout their lives. In this article, first, the important terms in the field of visual impairment are explained. Then, after introducing appropriate training strategies in physical education, the necessary modifications in equipment, rules and boundary have been stated.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Keywords, Adapted physical education, inclusive classrooms, physical education, special schools, students with visual impairment
نویسندگان مقاله
رضا دهقان |
نشانی اینترنتی
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-14-1627-7&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
other
موضوعات مقاله منتشر شده
آسیب دیده بینایی
نوع مقاله منتشر شده
ترجمه (پایان پذیرفته است)
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات