این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه فیزیولوژی ورزشی کاربردی، جلد ۷، شماره ۱۴، صفحات ۷۷-۸۸

عنوان فارسی مقایسه تعادل پویا در دانشجویان پسر کارشناسی رشته تربیت بدنی با استفاده از آزمون زمان رسیدن به پایداری
چکیده فارسی مقاله چکیده سابقه و هدف: مقایسه تعادل پویا در بین دانشجویان پسر کارشناسی رشته تربیت بدنی با استفاده از آزمون زمان رسیدن به پایداری (TTS) بود. روش‌شناسی: از بین سه ورودی (سال 84، 85 و 86) دانشجویان کارشناسی تربیت ­بدنی پسر دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تربیت ­معلّم تهران تعداد 30 آزمودنی به طور تصادفی انتخاب شدند. تعادل پویای آزمودنی­‌ها با استفاده از آزمون زمان رسیدن به پایداری مورد ارزیابی قرار گرفت. این آزمون زمان رسیدن به پایداری را در دو جهت قدامی ـ خلفی و داخلی ـ خارجی در حرکت پرش ـ فرود مورد ارزیابی قرار می­دهد. یافته‌ها: نتایج آماری آزمون ANOVA نشان داد که اختلاف میانگین زمان رسیدن به پایداری در جهت قدامی ـ خلفی در بین ورودی­‌های مختلف معنی­دار بود؛ امّا این اختلاف در جهت داخلی ـ خارجی در بین ورودی­‌های مختلف معنی­دار نبود. نتایج آزمون تعقیبی نشان داد که در جهت قدامی ـ خلفی وضعیّت تعادل ورودی­‌های 86 و 85 بهتر از ورودی 84 بود. بحث و نتیجه‌گیری: با توجّه به ارائه دروس تخصصی مثل آمادگی جسمانی 1 و 2 در ترم‌های پایین­تر رشته تربیت بدنی، این احتمال وجود دارد که این دروس در بهبود تعادل پویای دانشجویان ورودی 86 و 85 نقش داشته باشد. پیشنهاد می­شود دروس تخصصی آمادگی جسمانی 1 و 2 در برنامه درسی دانشجویان تربیت بدنی در ترم‌های بالاتر نیز گنجانده شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی مقایسة تعادل پویا در دانشجویان پسر کارشناسی رشتة تربیت بدنی با استفاده از آزمون زمان رسیدن به پایداری
چکیده انگلیسی مقاله چکیده سابقه و هدف: مقایسة تعادل پویا در بین دانشجویان پسر کارشناسی رشتة تربیت بدنی با استفاده از آزمون زمان رسیدن به پایداری (TTS) بود. روش‌شناسی: از بین سه ورودی (سال 84، 85 و 86) دانشجویان کارشناسی تربیت ­بدنی پسر دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تربیت ­معلّم تهران تعداد 30 آزمودنی به طور تصادفی انتخاب شدند. تعادل پویای آزمودنی­‌ها با استفاده از آزمون زمان رسیدن به پایداری مورد ارزیابی قرار گرفت. این آزمون زمان رسیدن به پایداری را در دو جهت قدامی ـ خلفی و داخلی ـ خارجی در حرکت پرش ـ فرود مورد ارزیابی قرار می­دهد. یافته‌ها: نتایج آماری آزمون ANOVA نشان داد که اختلاف میانگین زمان رسیدن به پایداری در جهت قدامی ـ خلفی در بین ورودی­‌های مختلف معنی­دار بود؛ امّا این اختلاف در جهت داخلی ـ خارجی در بین ورودی­‌های مختلف معنی­دار نبود. نتایج آزمون تعقیبی نشان داد که در جهت قدامی ـ خلفی وضعیّت تعادل ورودی­‌های 86 و 85 بهتر از ورودی 84 بود. بحث و نتیجه‌گیری: با توجّه به ارائة دروس تخصصی مثل آمادگی جسمانی 1 و 2 در ترم‌های پایین­تر رشتة تربیت بدنی، این احتمال وجود دارد که این دروس در بهبود تعادل پویای دانشجویان ورودی 86 و 85 نقش داشته باشد. پیشنهاد می­شود دروس تخصصی آمادگی جسمانی 1 و 2 در برنامة درسی دانشجویان تربیت بدنی در ترم‌های بالاتر نیز گنجانده شود.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله صدرالدین شجاع الدین |
دانشیار دانشگاه تربیت معلم تهران نویسنده مسئول
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)

مهدی خالقی تازجی | khaleghi tazji
مربی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تربیت معلم تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)

حسین مهرابیان |
کارشناس ارشد تربیت بدنی دانشگاه تربیت معلم تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)


نشانی اینترنتی http://asp.journals.umz.ac.ir/article_369_90.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1489/article-1489-251238.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات