این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
جستارهای زبانی
، جلد ۱۲، شماره ۳، صفحات ۳۴۷-۳۷۶
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Exploring Tensions Between Novice and Experienced EFL Teachers’ Written Corrective Feedback Beliefs and Practices
چکیده انگلیسی مقاله
The present study was conducted to identify novice and experienced Iranian EFL teachers' beliefs towards the most effective written corrective feedback types and the most serious errors they might address while correcting students' paragraphs and see whether there exist any tensions between what they believed and what they practiced through the methodology of pre-observation interview, observation, and post-observation interview. The results revealed that for novice teachers, there were fewer tensions between their stated beliefs and observed practices, yet this tension was more obvious while interviewing experienced teachers. Some implications for language teacher education will also be discussed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
teacher beliefs, teacher practice, written corrective feedback, EFL
نویسندگان مقاله
| Elnaz Goldouz
Ph.D. candidate of TEFL, Department of English Language & Literature, Faculty of Letters & Human Sciences, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran
| Sasan Baleghizadeh
Associate Professor of TEFL, Department of English Language & Literature, Faculty of Letters & Human Sciences, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran
نشانی اینترنتی
http://lrr.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-61997-1&slc_lang=en&sid=14
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
مقاله تحقیق
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات