این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه فیزیولوژی ورزشی کاربردی، جلد ۳، شماره ۵، صفحات ۶۷-۷۸

عنوان فارسی ارتباط بین فلسفه آموزشی مدیران و جوّ سازمانی در دانشکده‌ها و گروه‌های تربیت بدنی
چکیده فارسی مقاله هدف تحقیق حاضر، بررسی ارتباط بین فلسفه آموزشی مدیران با جوّ سازمانی در دانشکده‌ها و گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های دولتی ایران بوده است. در این تحقیق 63 مدیر و 185 عضو هیأت علمی شرکت داشتند. ابزار اندازه‌گیری این تحقیق، شامل پرسش‌نامه پیش‌فرض‌های فلسفی وایلز و باندی (PPA) که به وسیله مدیران تکمیل گردید و پرسش‌نامه‌های جوّ سازمانی ساسمن و دیپ (OCQ) که به وسیله اعضای هیات علمی تکمیل شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل یافته‌ها نشان می‌دهد که فلسفه آموزشی غالب در 22 گروه و دانشکده تربیت‌بدنی، فلسفه تجربه‌گرایی (51/3±6/33) و پایین‌ترین نمره به فلسفه آرمان‌گرایی (93/3±9/26) مربوط می‌شود. میانگین جوّ سازمانی در دانشکده‌‌ها و گروه‌های تربیت بدنی برابر با 47/11±2/43 از 80 بود. بالاترین جو، مربوط به گروه اردبیل (4/55) بود. گرچه ارتباط متوسّط و مثبتی بین واقع‌گرایی و توجّه به ارتباطات (334/0=r) و ارتباط متوسّط و منفی بین واقع‌گرایی و روشنی هدف (237/0-=r)، و هم‌چنین ارتباط متوسّط و معکوسی بین توجّه به رویّه‌ها (303/0-) و روشنی نقش (262/0-) با فلسفه آرمان‌گرایی وجود دارد، با توجّه به استنباط آماری این ارتباط‌ها در حدّ 05/0>p معنی‌دار نیستند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله فلسفه آموزشی، جوّ سازمانی، مدیران تربیت بدنی،

عنوان انگلیسی Relationship between Directors' Philosophy of Education and Organizational Climate in Physical-Education Departments and Colleges in Iran
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of the study was to investigate the relationship between what physical-education deans and department heads hold as educational philosophy and the organizational climate in the universities of Iran. The samples selected for this study concisisted of 63 directors and 185 faculties. The instruments utilized were Philosophy Preferences Assessment Questionnaire developed by Wiles and Bondi and Susman and Deep's Organizational Climate Questionnaire. The former was completed by directors and the latter by faculty members. The results indicate that the most important philosophy held by directors in 22 departments and colleges was what is called Exprimentalism (33.6 ± 3.51) and the lowest was Idealism (26.9± 3.93). The average score of organizational climate in physical education climate was (43/2±11/47) and the highest score related to physical education department which was in Ardabil University was (55.4). The study did not find a significant relationship between philosophies of education and organizational climate and its subscales at P<.05.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله طهمورث نورایی |
استادیار دانشگاه شهید باهنر کرمان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید باهنر (Shahid bahonar university)

فریدون تندنویس |
اساتید دانشگاه تربیت معلم

محمدرضا بهرنگی | mohammad reza


علی محمد امیرتاش | ali mohammad



نشانی اینترنتی http://asp.journals.umz.ac.ir/article_1349_259.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1489/article-1489-251313.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات