این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
دریا فنون
، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۱۱۲-۱۲۳
عنوان فارسی
یک ماشین شیار کسری با سیم پیچی متمرکز با ساختار آهنربای داخلی
چکیده فارسی مقاله
ساختار شیار کسری با سیم پیچ متمرکز توجهات روز افزونی را در زمینه موتورهای بدون جاروبک آهنربای دایم به دلیل چگالی توان بالا، بازدهی مناسب، تلفات مسی کم و قابلیت اطمینان بالا جلب کرده است. این ویژگیها، ساختار مذکور را به عنوان نمایندهای بالقوه برای بکارگیری در کاربردهایی که نیازمند چگالی توان و بازدهی بالاست ازقبیل: سیستم پیشران کشتی و زیردریایی برقی و خودروهای برقی تبدیل کرده است. بحث و بررسی کاملی در مورد انتخاب ترکیبات مختلف شیار-قطب از نقطه نظر ضریب سیم پیچی، کشش مغناطیسی غیر متقارن، گشتاور دندانه و ملاحظات مربوط به کاربرد ارایه گردیده است که سبب محدود نمودن دایره انتخابات به دو ترکیب شیار-قطب شده است. یک الگوریتم ترکیبی برای طراحی دو ماشین شیارکسری سیم پیچ متمرکز با روتور آهنربای دایم داخلی پیشنهاد گردیده است که دارای سرعت و دقت بالا به صورت همزمان میباشد. یک مقایسه کامل بین دو نمونه ماشین آهنربای دایم داخلی با شیار کسری و سیم پیچی متمرکز ارایه گردیده است که در آن توزیع هارمونیکهای فضایی چگالی شار مغناطیسی روتور و آرمیچر در فاصله هوایی بررسی شده است. به منظور صحت سنجی نتایج طراحی و شبیه سازی، یک ژنراتور با شیار کسری و سیم پیچی متمرکز و روتور آهنربای داخلی با توان نامی 2 کیلووات و سرعت اسمی 1500 دور بر دقیقه ساخته شده است که نتایج حاصله از تست با نتایج شبیه سازی مقایسه گردیده است. بر اساس نتایج عملی، داده های حاصل از اندازه گیری و شبیه سازی به میزان مطلوبی همخوانی داشته به طوری که میزان خطا در ولتاژ القایی در حالت بی باری برابر 3.5% و برای ولتاژ ترمینال در بار کامل برابر 4.3% میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
الگوریتم طراحی ترکیبی، مطالعه تجربی، روش المان محدود، آرایش شیار کسری با سیم پیچی متمرکز، روتور با آهنربای داخلی، ترکیب شیار و قطب،
عنوان انگلیسی
A Fractional Slot Concentrated Winding Machine with Interior PMs
چکیده انگلیسی مقاله
Fractional slot concentrated winding (FSCW) configurations are drawing more attention in the area of brushless PM machines due to high power density, high efficiency, low copper consumption and high reliability. These characteristics make them suitable candidates in applications where high power density and efficiency are required, such as electric ship and submarine propulsion systems and electric vehicles. Detailed discussion regarding the choice of pole-slot combination is addressed form the viewpoint of winding factor, unbalanced magnetic pull, cogging torque and case-study conditions leading to narrowing down the decision choices to two candidates. A hybrid design algorithm is proposed for designing the two interior PM (IPM) FSCW machines obtaining the advantage of high processing speed and high precision simultaneously. A comprehensive comparison is made between the two IPM FSCW machines by analyzing the spatial harmonic spectrum of armature and rotor flux density distribution in air gap region. In order to validate the design and simulation results, a 2kw, 1500 rpm IPM FSCW generator is prototyped and the test results are compared with the simulation data. According to the experimental results, the measurement and simulation data have good level of consistency in which the error rate for no-load back-emf is 3.5% and for the full-load terminal voltage is 4.3%.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
الگوریتم طراحی ترکیبی, مطالعه تجربی, روش المان محدود, آرایش شیار کسری با سیم پیچی متمرکز, روتور با آهنربای داخلی, ترکیب شیار و قطب
نویسندگان مقاله
حسن محمدی |
دانشجوی دکتری دانشکده مهندسی برق/ دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر
رضا مرادپور |
دانشجوی دکتری دانشکده مهندسی برق/ دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر
نشانی اینترنتی
http://ijmt.iranjournals.ir/article_245462_82fb8d36b3acb6bcc55fdcc18177544a.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات