این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
دریا فنون، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۳۰-۳۸

عنوان فارسی تحلیل انرژی و اگزرژی یک سیستم بازیاب حرارت اتلافی موتور دیزل دریایی برای تولید همزمان برق و آب شیرین
چکیده فارسی مقاله برای توسعه کشتی‌های سازگار با محیط زیست، یک سیستم یکپارچه با توانایی تولید برق و آب شیرین پیشنهاد شده است تا بتواند گرما اتلافی یک موتور دریایی را بازیابی کند. این سیستم شامل یک موتور دیزل دریایی، سیکل رانکین آلی و واحد نمک‌زدایی چند اثره است. نتایج مدل ‌سازی نشان می‌شود که سیکل پیشنهادی قادر به تولید 95/387 کیلو وات برق و 04/7 متر مکعب در ساعت آب شیرین است. سیکل رانکین آلی سهمی 67 درصدی در تخریب کل اگزرژی دارد در حالی که برای واحد آب شیرین‌کن 33% است. همچنین، تأثیر پارامترهای اصلی طراحی که عبارتند از دما روغن انتقال حرارت، فشار ورودی توربین و اختلاف دما پینچ پوینت در اواپراتور بر عملکرد سیستم ارزیابی و نشان داده شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازیابی حرارت اتلافی، موتور دیزل دریایی، سیکل رانکین آلی، نمک‌زدایی چند اثره،

عنوان انگلیسی Energy and Exergy Analysis A recycled heat recovery system for marine diesel engines for the simultaneous production of electricity and fresh water.
چکیده انگلیسی مقاله To develop environmentally friendly ships, an integrated system with the ability to generate electricity and fresh water has been proposed to restore the heat dissipation of a marine engine.The system includes a marine diesel engine, an organic Rankin cycle and a multi-impact desalination unit. The results of the modeling show that the proposed cycle is capable of producing 387.97 kW of electricity and 7.04 cubic meters per hour of fresh water. The organic Rankin cycle has a 67% share of total energy depletion, while it is 33% for the desalination plant. Also, the effect of the main design parameters, which are heat transfer oil temperature, turbine inlet pressure and pinpoint temperature difference in the evaporator on the performance of the system has been evaluated and shown.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله بازیابی حرارت اتلافی, موتور دیزل دریایی, سیکل رانکین آلی, نمک‌زدایی چند اثره

نویسندگان مقاله محمدعلی عمادی |
کارشناس ارشد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران

یداله اقدود چابکی |
دانشجوی دکتری فناوری های نوین دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)

محمدرضا هادوی |
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی


نشانی اینترنتی http://ijmt.iranjournals.ir/article_43524_fe57a2cac99131eb8587dacec7af5337.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات