این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
دریا فنون
، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۸۵-۹۶
عنوان فارسی
ارزیابی و پایش اثر مکانیکی وجود آسیب اولیه در هسته تیرهای ساندویچی سازه بدنه شناور کامپوزیتی
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله، تأثیرات وجود یا ایجاد آسیب در هسته تیرهای ساندویچی بدنه شناورهای سبک از منظر تغییرات رفتار مکانیکی مورد تحلیل قرار میگیرد. این نوع آسیبها بدلیل حضور در عمق لایهچینی، بهدشواری قابل آشکارسازی و پیشبینی اثرات مکانیکی وجود آنها، ضروری است. بهعنوان یکی از سنجههای رفتار مکانیکی، اثر مشخصههای آسیب در نقاط حساس تیر ساندویچی تیرک طولی بدنه با تعیین تغییرات پاسخ کمانش میسر میگردد. ابتدا مدل تیر در نرمافزار اجزاء محدود آباکوس 14-6 شبیهسازی شده و با انجام تحلیلهای استاتیکی معیار تنشی، موقعیت و وضعیت نقاط حساس (Hotspots) برآورد میشود. با دنبال نمودن مقادیر پارامترهای مکانیکی معیار در موقعیتهای حساس سازه، اثرات آسیب-های تعریف شده در نتیجه تحلیل و تعیین بارهای بحرانی کمانش پایش میگردد. صحت و اعتبار نتایج حاصل از شبیهسازی و تحلیل در نرمافزار اجزای محدود آباکوس از مقایسه نتایج تحلیل کمانشی از نرمافزار در حالتهای مختلف با نتایج تجربی و همچنین نتایج تئوری تحلیلی (فرمولی)، تایید شده است. درنتیجه، بااطلاع از وضعیت حساسیت به آسیب، طراحی تیرها و تیرکها در بدنه شناورها بر مبنای تحمل تلرانس آسیب (Damage Tolerant)، ممکنگردیده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تیرهای ساندویچی، کمانش، شناور کامپوزیتی، آسیب هسته، پایش سلامت، تلرانس آسیب،
عنوان انگلیسی
Evaluation and Monitoring of Initial Core Damage Mechanical effects in Sandwich Longitudinal Stiffeners of Composite Ship Hull Structutre
چکیده انگلیسی مقاله
In this paper, the effects of the presence or initiation of damage in the core of sandwich beams of a ship hull are investigated in terms of variations in mechanical behavior.This type of damages is difficult to detect due to the presence in depth of the laminate and is essential to predict their mechanical effects.As one of the measures of mechanical behavior, the effect of damage characteristics on Hotspots of the structure of longitudinal stiffeners of sandwich beam is determined by the buckling response changes.Firstly, the beam model is simulated through ABAQUS 6-14 finite element software and the Hotspots and their stress states are determined by static analyses. By evaluating the measures of mechanical criteria parameters of the beam structure in Hotspots, initial core damage effects are described as a result of analyses and determination of critical buckling loads.The accuracy and validation of the simulation and analyses results from ABAQUS finite element software has been confirmed by comparing the results of buckling analyses from the software in different modes with the experimental and analytical theory(formula) results.Therefore, by knowing the sensitivity of the structure response to the damage properties, the design of beams and stiffeners in the hull of ships based on damage tolerant philosophy has been possible.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تیرهای ساندویچی, کمانش, شناور کامپوزیتی, آسیب هسته, پایش سلامت, تلرانس آسیب
نویسندگان مقاله
محمود ذبیح پور |
دانشیار، مجتمع دانشگاهی هوافضا دانشگاه صنعتی مالک اشتر
سید مسعود سید قصیر |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، مجتمع دانشگاهی هوافضا
محسن رضائی |
دکتری تخصصی، گروه مهندسی صنایع، دانشگاه علم و فناوری مازندران، بهشهر، ایران
نشانی اینترنتی
http://ijmt.iranjournals.ir/article_44993_bec78e18c2d0fa797ad18547addddacb.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات