این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
دریا فنون
، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۵۸-۶۷
عنوان فارسی
بررسی تاثیرات همزمان زاویه پاشش سوخت و زمان بندی پیش پاشش بر عملکرد و آلایندگی خروجی یک موتور اشتعال تراکمی پاشش مستقیم سرعت بالا
چکیده فارسی مقاله
در این پژوهش، تاثیرات همزمان زاویه پاشش سوخت و زمانبندی شروع پیش-پاشش بر عملکرد و آلایندگی خروجی یک موتور اشتعال تراکمی پاشش مستقیم سرعت بالا مورد مطالعه قرار گرفته است. برای این منظور، ابتدا نتایج به دست آمده از شبیهسازی با دادههای تجربی مقایسه شده و تطابق مناسبی برای مقادیر شبیهسازی شدهی فشار درون استوانه، نرخ آزادسازی گرما و میزان آلایندههای خروجی دوده و اکسیدهای نیتروژن با نتایج تجربی مشاهده شده است. سپس، تاثیرات زاویه پاشش سوخت در زمانبندیهای مختلف پیشپاشش، در قالب 16 راهبرد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان میدهد، در حالتی که زاویهی پاشش سوخت 120 درجه و شروع پیشپاشش در 20 درجه میللنگ قبل از نقطه مرگ بالا قرار دارد، میزان بیشینه فشار درون استوانه نسبت به دیگـر حالتها افزایش داشته و میزان آلاینده دوده-ی تولید شده و میزان مصرف سوخت ویژه اندیکاتوری به طور چشمگیری کاهش یافتهاند. با این حال، افزایش میزان آلاینده اکسیدهای نیتروژن باید به عنوان یک عامل نامطلوب در نظر گرفته شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
موتور اشتعال تراکمی پاشش مستقیـم سرعت بـالا، شبیـهسازی، زاویه پاشش سوخـت، زمانبنـدی پیشپاشش، دوده، اکسیدهای نیتروژن،
عنوان انگلیسی
Investigation of Simultaneous Effects of the Fuel Spray Angle and the Pilot Injection Timing on the Engine Performance and the Pollutant Emission in a High Speed Direct Injection (HSDI) Diesel Engine
چکیده انگلیسی مقاله
In this research, the simultaneous effects of the fuel injection angle and the pilot injection timing on the engine performance and the pollutant emission has been studied in a High Speed Direct Injection (HSDI) Diesel Engine. For this purpose, the simulated results have been firstly compared to the experimental data and a suitable agreement has been achived for simulating the in-cylinder pressure, the heat release rate and the amount of NOx and Soot emissions. Then, the effects of fuel spray angle has been studied at the various pilot injection timing in 16 different strategies. The results show, in the case that the fuel injection angle is 120 degree and the pilot injection starts at 20o CA BTDC, the amount of in-cylinder pressure has been increased, and the amount of soot emission and the Indicated Specific Fuel Consumption (ISFC) has been decreased compared to the other cases. However the increase of NOx emission shuld be considered as a negative parameter.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
موتور اشتعال تراکمی پاشش مستقیـم سرعت بـالا, شبیـهسازی, زاویه پاشش سوخـت, زمانبنـدی پیشپاشش, دوده, اکسیدهای نیتروژن
نویسندگان مقاله
رئوف مبشری |
عضو هیئت علمی - دانشگاه حضرت آیت الله بروجردی (ره)
محمد امین دارایی |
دانشگاه حضرت آیت الله العظمی برروجردی (ره)
نشانی اینترنتی
http://ijmt.iranjournals.ir/article_44295_dfde922d4e01f83940f87fbb399c2bcb.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات