این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
دریا فنون
، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۹۸-۱۱۱
عنوان فارسی
تحلیل عددی جریان حول یک پروانه گام ثابت و PBCF به روش CFD
چکیده فارسی مقاله
زمانی که یک پروانه در حال حرکت در آب است، یک جریان ورتکسی قوی در نزدیکی هاب پروانه تولید میشود که منجر به کاهش عملکرد پروانه میگردد. لذا با اضافه نمودن فینهای چرخان به پشت پروانه میتوان جریان را به پشت سینه کپ منحرف و شدت ورتکس هاب را کاهش داد. در این پژوهش، تیغههای توپی پروانه بهصورت پارامتری طراحی و به یک پروانه سری بی اضافه گردید. نقاط عملکرد طراحی و نقاط خارج از طراحی برای پروانه سری بی بررسی و نقطه شروع کاویتاسیون با استفاده از روش عددی تخمین زده شد. در ادامه اثرات تغییرات هندسی تیغههای توپی پروانه موردبحث قرار گرفت و یک مدل هندسی ارائهشد. یک پروانه مرجع گام متغیر برای اعتبارسنجی روش عددی مورد استفاده قرار گرفت. از معادلات متوسطگیری رینولدزکوپلشده با مدل انتقال جرم کاویتاسیون بهمنظور شبیهسازی میدان جریان استفاده گردید. تغییرات هندسی تیغههای توپی پروانه با استفاده از روش پیشنهادی، بهبود بازدهی پروانه در ضرایب پیشروی بالا را نشان میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پروانه دریایی، جریان دنباله پروانه، کاویتاسیون و غیرکاویتاسیون، (Propeller Boss Fin Cap)PBCF، دستگاه ذخیرهکننده انرژی، فین،
عنوان انگلیسی
Numerical Analysis Flow around a Fixed pitch Marine Propeller and PBCF by CFD
چکیده انگلیسی مقاله
When a propeller moves in the water, a strong Vortex flow generates around the Propeller Hub that reduces the performance of the propeller. Therefore, by adding rotating Fins to the back of the propeller, the flow deviates to the back of the bow cap and reduces the intensity of the vortex. In this research, Boss Cap Fins designed parametrically and added to the B-Series Propeller. The design performance points and non-design points for B-series propeller investigated and the cavitation starting point estimated. In the following, the effect of geometric changes of PBCF discussed and a geometric model proposed. In order to validate the numerical method, a Controllable Pitch Propeller has been used. The coupled Reynolds-averaged equations with cavitation mass transfer model were used to simulate flow field. The geometric changes of the Boss Cap Fins using the proposed method depict the improved efficiency in the high advanced coefficients.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
پروانه دریایی, جریان دنباله پروانه, کاویتاسیون و غیرکاویتاسیون, (Propeller Boss Fin Cap)PBCF, دستگاه ذخیرهکننده انرژی, فین
نویسندگان مقاله
سعید کرمی |
کارشناسی ارشد، مهندسی هیدرودینامیک و جلوبرندگی، دانشگاه صنعتی مالک اشتر
قادر میرزایی |
کارشناسی ارشد، مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر
علی ملکی |
کارشناسی ارشد، مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر
نشانی اینترنتی
http://ijmt.iranjournals.ir/article_38312_bb805bf954b1cb0fa336284385a488af.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات