این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
دریا فنون
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۴۶-۶۰
عنوان فارسی
بررسی فرم های مقاطع مختلف دماغه ی مرکزی در میزان بیشینه ی شتاب در مسئله ی سقوط آزاد در شناور هارث
چکیده فارسی مقاله
امروزه استفاده از شناورهای کاتاماران شکافنده موج در کاربریهای مختلف اعم از مسافربری، نظامی و تجاری و... رو به گسترش است. یکی از بدنه های که در سالهای اخیر مورد توجه طراحان قرار گرفته است بدنه شناور هارث می باشد.مزیت اینگونه شناورها علاوه بر سطح عرشهی وسیع، تعادل مناسب و حفظ سرعت در امواج بزرگ میباشد، با این حال موضوع اسلمینگ عرشهی خیس در امواج بلند می تواند مشکلات جدی در کاربریهای این نوع شناور ایجاد کند، روش های مختلفی برای کم کردن اسلمینگ توسط طراحان به کار گرفته شده است، یکی از این روش ها اضافه کردن دماغهی مرکزی به زیر عرشه در قسمت دماغهی کشتی میباشد. دماغهی مرکزی باعث کمتر شدن شدت اسلمینگ خواهد شد. یکی از روشهای پرکاربرد برای بررسی اسلمینگ، روش سقوط آزاد مقاطع مختلف به آب است. در این تحقیق با استفاده از این روش مقاطع برررسی شده و شتاب آنها مقایسه میگردد. مقاطع از نظر ابعادی به دو کلاس 1 و 2 تقسیم میگردند که بعد از مطالعه مشخص می گردد که مقاطع کلاس 1 شتاب کمتری نسبت به مقاطع کلاس 2 دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شناور هارث، شتاب اسلمینگ، دماغه مرکزی، تست سقوط آزاد،
عنوان انگلیسی
Studying the influence of different Centre bow cross-sections in maximum acceleration in drop test in HARTH vessel
چکیده انگلیسی مقاله
Now a days using catamaran vessel in passenger, military and commercials is increasing.one of the concept design that attracted many researchers is HARTH (high aspect ratio twin hull) vessel. The advantages of this vessel in addition to large deck, this kinds of vessels have good stability and can maintain speeds in harsh seas. However slamming in high waves can create some problems for these kind of vessels. Some different method have used by designers to decrease the impacts of slamming.one of this methods is adding Centre bows in these kind of vessels. Centre bows can decreased the impacts of slamming.one of the more applicable methods to studying the slamming is the drop test.in this research by using this method, we are testing the different Centre bow cross-sections and the acceleration of them are compared. The cross-sections are set in two categories of 1 and 2 from dimensions view.it is recognized that categories 1 have lesser accelerations than categories 2.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
شناور هارث, شتاب اسلمینگ, دماغه مرکزی, تست سقوط آزاد
نویسندگان مقاله
محمدسعید سیف |
استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف
محمدرضا تابش پور |
دانشیار دنشکده مهندسی مکانیک ،دانشگاه صنعتی شریف
ابراهیم سلیمانی |
دانشجوی دکتری مهندسی دریا،دانشکده مهندسی مکانیک،دانشگاه صنعتی شریف،تهران،ایران
محمد کرمی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر
جواد ملک محمدی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر
نشانی اینترنتی
http://ijmt.iranjournals.ir/article_39732_cc10fd1b1d7b01a16d9f231da1f7c521.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات