این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
رویش روانشناسی
، جلد ۱۰، شماره ۸، صفحات ۳۳-۴۴
عنوان فارسی
بررسی تجربه زیسته دانشجویان از آموزش مجازی در دوران همه گیری کووید ۱۹
چکیده فارسی مقاله
تحقیق حاضر با هدف بررسی تجربه زیسته دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان از آموزش مجازی در دوران همه گیری کووید 19 انجام شد. روش تحقیق حاضر کیفی از نوع پدیدارشناسی توصیفی بود. مشارکت کنندگان 21 نفر بودند که از طریق نمونه گیری هدفمند انتخاب و مصاحبه نیمه ساختاریافته با آنها تا سر حد اشباع نظری ادامه یافت. مصاحبهها به شیوه تحلیل مضمون تحلیل شدند. مضامین فرعی به دست آمده حول دو مضمون اصلی حال و هوای فراگیران (بهره وری کم، فقدان انگیزه، تنگنای زمانی،تجربه، فرصت یادگیری، راحت طلبی، امنیت روانی و استرس) و بستر یادگیری (کیفیت تدریس پایین، فقدان تنوع ابزار آموزشی و فقدان تعامل رودر رو با دانشجویان و دسترسی) برساخته شد. با توجه به مضمونهای فرعی و اصلی برساختی، پیشنهاد میشود مدیران آموزشی دانشگاهها این موارد را در دستور کار قرار دهند و با طراحی روشهایی به منظور رفع نواقص این شیوه، زمینه را برای ارتقای یادگیری و آموزش فراگیران فراهم نمایند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش مجازی، دانشجویان، کووید 19، تجربه زیسته
عنوان انگلیسی
A study of students' lived experience of virtual education during the epidemic of Covid-19
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was to investigate the lived experience of Guilan University students from virtual education during the Covid-19 epidemic. The method of the present study was qualitative descriptive phenomenology. Participants were 21 students who were selected through a purposeful sampling method and semi-structured interviews with them continued to the point of theoretical saturation. Interviews were analyzed using thematic analysis. The sub-themes obtained revolve around the two main themes of learners' mood (low productivity, lack of motivation, time constraints, experience, learning opportunities, comfort-seeking, psychological security, and stress) and learning context (low teaching quality, lack of variety of educational tools and Lack of face-to-face interaction with students and access). According to the main and sub-themes discovered in the research, it is suggested that the educational administrators of universities put these items on the agenda and provide methods to improve the learning and education of learners by designing methods to eliminate the shortcomings of this method.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Virtual Education, Students, Covid-19, Lived Experience
نویسندگان مقاله
امیر قربان پور لفمجانی | Amir Qorbanpour Lafamajan
Assistant Professor of Counseling, Department of Educational Sciences and Counseling, Faculty of Literature and Humanities, University of Guilan, Rasht, Iran.
استادیار مشاوره، گروه علوم تربیتی و مشاوره، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران.
نشانی اینترنتی
http://frooyesh.ir/browse.php?a_code=A-10-2762-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
روانشناسی تربیتی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات