این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
رویش روانشناسی
، جلد ۱۰، شماره ۵، صفحات ۱۶۳-۱۷۲
عنوان فارسی
چالش ها و فرصت های مشاوران مدرسه در کار با دانشآموزان ناراضی جنسیتی: مرور سیستماتیک
چکیده فارسی مقاله
اصطلاح نارضایتی جنسیتی برای کسانی به کار میرود که ناهماهنگی بارزی بین تجربه جنسیتی و جنسیت تخصیص شده در بدو تولد آنها وجود دارد. مطالعات اخیر نشان میدهد که دانشآموزان ناراضی جنسیتی در مدرسه شرایط نامطلوبی دارند که چالشهایی برای مشاوران مدرسه ایجاد کرده است. هدف این مطالعه ارائه تصویر روشنی از فرصتها و چالشهای مشاوران مدرسه در کار با دانشآموزان ناراضی جنسیتی است. در این مطالعه مروری، به منظور یافتن منابع و مطالعات مرتبط، از پایگاه های معتبر علمی مانند: Taylor & Francis, PubMed Elsevier, Magiran, Noormags, SID استفاده شده است. همچنین برای بررسی دقیق تر ازموتورهای جستجوی Google Scholar و ScienceDirect نیز کمک گرفته شده است. جستجو با استفاده از کلمات کلیدی مانند "مشاور مدرسه"، "دانش آموزان ناراضی جنسیتی"، "دانشآموزان ترنسکشوال" و "هویت جنسیتی" در مقالات فارسی وGender dysphoria""Transsexual students", ''Gender identity" ,"School counselor", در مقالات انگلیسی انجام شده است. از مجموع 60 مقاله مرتبط، 7مقاله شرایط ورود به پژوهش را داشته اند. نتایج تحقیقات، اهمیت آموزش مشاوران برای کار با دانشآموزان ناراضی جنسیتی، ضرورت بررسیهای بیشتر و طراحی برنامههای مداخلهای اصولی را با توجه به نیازهای این افراد نشان می دهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مشاور مدرسه، ناراضی جنسیتی، اختلال هویت جنسیتی، مرور سیستماتیک، ترنسکشوال
عنوان انگلیسی
The Opportunities Challenges School Counselors Face Working with Students with Gender Dysphoria: A Systematic Review
چکیده انگلیسی مقاله
The term "gender dysphoria" is used for those who experience a mismatch between their gender-related experience and the gender identity they have been assigned to when born. Recent studies show that students with gender dysphoria face unique challenges, and this also could create new challenges for school counselors working with them. The aim of this study was to present the opportunities and challenges school counselors face interacting with students with gender dysphoria. For the purpose of including relevant studies and resources, We used valid scientific databases such as Taylor & Francis, PubMed, Elsevier, Magiran, Noormags, and SID. We also included results found using Google Scholar and ScienceDirect to extend the breadth and depth of the review process. Moreover, we specifically included keywords such as "school counselor", "gender identity", "transexual", "gender dysphoria" and "gender dissatisfaction". Out of 60 related studies, 7 papers met the criteria for inclusion in this study. The results indicate the significance of counselor education in working with students with gender dysphoria; also, it highlights the necessity of more investigation about the topic and formulating intervention programs for working with the target population.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
school counselor, gender dysphoria, gender identity disorder, systematic review, transexual
نویسندگان مقاله
عباس جواهری | Abbas Javaheri
Assistant Professor, Faculty of Psychology and Educational Sciences, University of Tehran, Tehran, Iran.
استادیار، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
مطهره وکیلی | Motahareh Vakili
M.A Of School Counselling, Faculty of Psychology and Educational Sciences, University of Tehran, Tehran, Iran.
کارشناسی ارشد مشاوره مدرسه، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
http://frooyesh.ir/browse.php?a_code=A-10-5162-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مشاوره
نوع مقاله منتشر شده
مروری سیستماتیک
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات