این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
رویش روانشناسی، جلد ۹، شماره ۸، صفحات ۱۳۱-۱۴۲

عنوان فارسی مقایسه سبک های تصمیم گیری و هویت یابی در دانشجویان با و بدون تجربه سندرم ضربه عشق
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش، مقایسه سبک­های تصمیم­گیری و هویت­یابی در دانشجویان با و بدون تجربه سندرم ضربه عشق بود. طرح پژوهش حاضر توصیفی از نوع علی-مقایسه­ای بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانشجویان دارای تجربه سندرم ضربه عشق بودند که در نیمسال اول سال تحصیلی 99-1398 جهت دریافت راهنمایی‌های لازم به مرکز مشاوره دانشگاه ارومیه مراجعه کرده بودند. نمونه آماری پژوهش 76 نفر بودند که 38 نفر به عنوان گروه اصلی با روش نمونه­گیری در دسترس و 38 نفر نیز به عنوان گروه مقایسه با روش همتاسازی انتخاب شدند. برای جمع­آوری اطلاعات از پرسشنامه ضربه عشق راس (1999)، پرسشنامه سبک­های تصمیم­گیری بروس و اسکات (1995) و پرسشنامه سبک هویت برزونسکی (1992) استفاده شد. اطلاعات به دست آمده با استفاده از آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره تحلیل شد. نتایج نشان داد بین دانشجویان با و بدون سندرم ضربه عشق در ابعاد متفاوت سبک­های تصمیم­گیری و سبک­های هویت­یابی تفاوت معناداری وجود داشت. با توجه به نتایج به دست آمده می­توان نتیجه گرفت ضربه شکست عاطفی با اختلال در فرآیند هویت­یابی و سبک­های تصمیم­گیری رابطه دارد و مستلزم ارایه مداخلات و آموزش­های روانشناختی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ضربه عشق، تصمیم گیری، هویت یابی

عنوان انگلیسی The Comparison of Decision Making and Identification Styles in Students with and without Experience of Love Trauma Syndrome
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study was to compare decision making and identification styles in students with and without the experience of love trauma syndrome at Urmia University. The research design was causal-comparative. The statistical population of the study consisted of all students with the experience of Love Trauma Syndrome who were referred to Urmia University Counseling Center during the first semester of the academic year 1389-99. The statistical sample of the study was 76 people that 38 of them were selected as the main group by convenience sampling method and 38 people were selected as the comparison group by the matching method.  Rosse Love Trauma Inventrory (1999), Bruce & Scott Decision Making Questionnaire (1995), and Brzonski Identity Style Inventory (1992) were used for data collection. Data were analyzed using multivariate analysis of variance. The results showed that there was a significant difference between students with and without love trauma syndrome in dimensions of decision making and identification styles. Based on the results we can conclude that love breakdown has a relationship with the impairment in the process of identification and the different styles of decision making and it requires psychological interventions and training.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Love Trauma, Decision Making, Identification

نویسندگان مقاله اسماعیل سلیمانی | Esmail Soleimani
Associate Professore of psychology, Urmia University, Urmia, Iran.
دانشیار گروه روانشناسی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران.

کتایون حسینی | Katayoon Hosseini
M.A of psychology, Urmia University, Urmia, Iran.
کارشناس ارشد روانشناسی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران.

صبا اسماعیل زاده | Saba Esmailzadeh
B. A. student of psychology, Urmia University, Urmia, Iran.
دانشجوی کارشناسی روانشناسی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران.


نشانی اینترنتی http://frooyesh.ir/browse.php?a_code=A-10-2968-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده روانشناسی عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات