این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
رویش روانشناسی
، جلد ۹، شماره ۶، صفحات ۱۹-۲۸
عنوان فارسی
ادراک والدین از پیامدهای آموزشی یادگیری به شیوه معکوس: مطالعه کیفی
چکیده فارسی مقاله
در پژوهش حاضر تجارب زیسته والدین دانشآموزان پسر پایه پنجم ابتدایی از کلاس معکوس و پیامدهای این روش یادگیری به شیوه کیفی و از نوع پدیدارشناسی بررسی شد. با توجه به ماهیت پژوهش، از روش نمونهگیری هدفمند استفاده شد که با مصاحبه عمیق 8 نفر از والدین، دادههای اخذشده به اشباع رسید. برای تجزیه و تحلیل دادههای جمعآوریشده از روش تحلیل مضمون و از نرمافزار MAXQDA11 بهعنوان یک شیوه کمکی در واردکردن دادهها استفاده شد. یافتههای حاصل از تجارب زیسته والدین در خصوص پیامدهای این روش در 6 مضمون اصلی بهبود آموزش و یادگیری، رفع مشکلات کلاسی، ارتباطات آموزشی، رفع چالشهای آموزشی والدین، آگاهی بخشی جهت تکمیل یادگیری و کنترل یادگیری خلاصه شد. تجارب زیسته والدین نشان میدهد که از نگاه آنها استفاده از کلاس معکوس گامی مثبت در ارتقا سطح آموزشی و دارای پیامدهای مثبتی در ابعاد مختلف است. استفاده از این روش، آموزش را از حالت سنتی خارج کرده و مبتنی بر مسائل روز و نیازهای دانشآموزان و والدین پیش رفته است. همچینن این روش بیشترین پیامد را در حوزه یادگیری و آموزش برای دانشآموزان داشته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کلاس معکوس، پدیدارشناسی، یادگیری، آموزش.
عنوان انگلیسی
Parents' Viewpoints from Consequences of Flip Classroom Education: A Qualitative Study
چکیده انگلیسی مقاله
In the present study, the lived experiences of parents of fifth-grade elementary schoolboys from the flip class and the consequences of this learning method were studied qualitatively and phenomenologically. Due to the nature of the research, purposive sampling was used that saturated data were obtained from in-depth interviews with 8 parents. Thematic analysis method and MAXQDA11 software were used to analyze the collected data as an auxiliary method for data entry. Findings from parents' lived experiences on the consequences of this method were summarized in six main themes: Improving education and learning, Classroom troubleshooting, Educational communications, Addressing Parents' educational challenges, Informing to complete learning and Learning Control. Parents' lived experiences show that from their viewpoint, the use of the flip classroom is a positive step in improving the educational level and has positive consequences in various dimensions. Implementing this method has led to the departure of traditional education and is based on the up-to-date issues and needs of students and parents, and it has the most impact on students' learning and education.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Flip Class, Phenomenology, Learning, Teaching
نویسندگان مقاله
محمد علی پور | Mohammad Alipour
Ph.D. Student in Curriculum Planning, Faculty of Educational Sciences of Birjand University, South Khorasan, Iran.
دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه بیرجند، خراسان جنوبی، ایران.
هادی پورشافعی | Hadi Pourshafei
Associate Professor, Department of Educational Sciences, Birjand University, South Khorasan, Iran.
دانشیار،گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه بیرجند، خراسان جنوبی، ایران.
مهدی علیپور | Mahdi Alipour
Master of Computer Science, software, Birjand University, South Khorasan, Iran.
کارشناسی ارشد کامپیوتر، نرم افزار، دانشگاه بیرجند، خراسان جنوبی، ایران.
نشانی اینترنتی
http://frooyesh.ir/browse.php?a_code=A-10-1695-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
روانشناسی تربیتی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات