این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
علوم و صنایع غذایی ایران
، جلد ۱۸، شماره ۱۱۷، صفحات ۳۴۳-۳۵۲
عنوان فارسی
بررسی عوامل موثر بر رفتار خرید مصرفکنندگان محصولات غذایی سبز
چکیده فارسی مقاله
در طول دهههای گذشته، افزایش روزافزون و چشمگیر مصرف کالاها و خدمات منجر به تخریب منابع طبیعی و آسیب شدید به محیط زیست شده است که بسیاری از مصرفکنندگان را برآن داشته است تا اثرات زیست محیطی مصرف خود را کاهش دهند. در این مطالعه سعی شده تا به بررسی تأثیر دانش درباره مسائل زیست محیطی، درک مصرفکننده و رفتار بازیافتی مصرفکننده بر روی رفتار خرید محصولات سبز با استفاده از روش مدلیابی معادلات ساختاری پرداخته شود که برای این منظور از دادههای مقطع زمانی 215 مصرفکننده در سطح شهر مشهد در سال 1396 بهره گرفته شده است. نتایج مدلیابی معادلات ساختاری حاکی از آن است که درک یا نگرش مصرفکننده مهمترین عامل پیشبینیکننده رفتار خرید محصولات غذایی سبز است که تلاش برای افزایش آگاهی مصرفکنندگان، از طریق ابزارهای تبلیغاتی برای معرفی انواع تواناییهای آنها جهت کاهش تخریب محیطزیست میتواند یکی از اقدامات مهم تأثیرگذار باشد. همچنین برچسبگذاری محصولات و پایین نگه داشتن قیمتهای محصولات سازگار با محیطزیست از طریق کمپینها و ارگانهای حمایتکننده پیشنهاد شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رفتار سبز، دانش، درک مصرفکننده، رفتار بازیافتی.
عنوان انگلیسی
Investigating Effective Factors on the buying behavior of consumers of green food products
چکیده انگلیسی مقاله
Over the past decades, increasing in consumption of goods and services led to the destruction of natural resources and severe damage to the environment, which has led many consumers to reduce environmental impact caused by their consumption. In this study, it has been tried to investigate the effect of knowledge on environmental issues, consumer perception and consumer recycling behavior on the purchasing behavior of green products using structural equation modeling method. For this purpose, it was used 215 consumers in the city of Mashhad in 1396. The results of structural equation modeling suggest that consumers' perception or attitude is the most important predictor of the purchasing behavior of green food products, which attempts to raise awareness of consumers can be one of the most important measures through advertising tools to introduce their various abilities to reduce environmental degradation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Green behavior, knowledge, consumer perception, recycled behavior.
نویسندگان مقاله
الهه اعظم رحمتی | Elahe Azam Rahmati
PHD student of ferdowsi university
دانشجوی دکترای دانشگاه فردوسی مشهد
علیرضا کرباسی | Alireza Karbasi
Professor Of ferdowsi university
استاد دانشگاه فردوسی مشهد
نشانی اینترنتی
http://fsct.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-40156-1&slc_lang=fa&sid=7
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات