این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم و فناوری دریا، جلد ۲۶، شماره ۱۰۱، صفحات ۵۱-۵۷

عنوان فارسی مطالعه عددی و آزمایشگاهی تاثیر زاویه خیز کف شناور منشوری تندرو بر پارامترهای هیدرودینامیکی
چکیده فارسی مقاله در این تحقیق، با استفاده از روش آزمایشگاهی و عددی، پارامترهای هیدرودینامیکی شناور تندرو منشوری اعم از مقاومت، بالا آمدگی و تریم برای دو زاویه برخواست 20 و 25 مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقاله، ابتدا نتایج آزمایشگاهی شناور با 2 زاویه برخواست 20 و 25 با نتایج آزمایشگاهی دیوید تیلورمورد بررسی قرار گرفته و پارامترهای هیدرودینامیکی اعم از مقاومت، بالا آمدگی و تریم مورد بررسی قرار گرفته اند. سپس با مدلسازی شناور به روش حجم محدود و دینامیک سیالات محاسباتی، پارامترهای هیدرودینامیکی مورد معتبر سازی و مقایسه قرار گرفته و سطح خیس شناور در 2 زاویه برخواست و سرعت های پیشروی مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. دراین تحقیق، مشخص شد که مقدار مقاومت شناور با افزایش زاویه خیز کف، افزایش می یابد. همچنین مقدار تریم دینامیکی با افزایش زاویه خیز کف در سرعتهای پیشروی مختلف، کاهش می یابد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله زاویه برخواست، تست مدل، شناور پروازی، دینامیک سیالات محاسباتی، پارامترهای هیدرودینامیکی،

عنوان انگلیسی Experimental and numerical study on the effect of deadrise angle on hydrodynamic parameters of prismatic planing models
چکیده انگلیسی مقاله In this research, by using Experimental and numerical methods, the hydrodynamic parameters of high-speed prismatic vessel including resistance, rise up and trim for two deadrise angles of 20 and 25 have been investigated. In this paper, first, the experimental results with 2 deadrise angles 20 and 25 with David Taylor Towing Tank results are compared and the hydrodynamic parameters including resistance, rise up and trim are investigated. Then, by modeling the vessel by finite volume method and computational fluid dynamics, the hydrodynamic parameters have been validated and compared and the wet surface of the vessel has been computed at two deadrise angles in different forward speeds. In this study, it was found that the amount of floating resistance increases with increasing deadrise angle. Also, the dynamic trim decreases with increasing deadrise angles at different forward speeds.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله زاویه برخواست, تست مدل, شناور پروازی, دینامیک سیالات محاسباتی, پارامترهای هیدرودینامیکی

نویسندگان مقاله علی اصغر مقدس آهنگری |
دانشجوی دکتری و پژوهشگر/دانشگاه جامع امام حسین (ع)

محمد صادقی |
دانشجوی دکتری دانشکده مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://navy.iranjournals.ir/article_247344_f9f097ce6dab2095ceffb7ab6b13760f.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات