این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
علوم و فناوری دریا
، جلد ۲۵، شماره ۱۰۰، صفحات ۲۴-۳۴
عنوان فارسی
مدلسازی و شناسایی سیستم سازه پل میان دو سکوی دریایی با روش شناسایی زیر فضای تصادفی
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله هدف آن است تا روش های خروجی-تنها، در شناسایی سیستم و تشخیص پارامترهای مودال سازه ها همچون سکو های دریایی، پل ها و... بعنوان جایگزینی برای روش های سنتی در این زمینه همچون تست ضربه و بازدید چشمی مورد بررسی قرار گیرد. درعلوم مهندسی منظور از شناسایی سیستم، شناسایی مشخصات دینامیکی یک سیستم سازه ای یعنی سختی، جرم و میرایی یا معادل آنها شکلهای مودی، فرکانسهای طبیعی و نسبتهای میرایی بوده که به اختصار شناسایی سیستم سازه ای نامیده میشود. بدلیل محدودیتهای روش ورودی –خروجی، در سازه های واقعی از روش خروجی-تنها برای شناسایی سیستم سازه های پیشنهاد می شود که مستقل از اندازه گیری نیروی ورودی است. در این مقاله پس از بیان تعاریفی از مفاهیم شناسایی سیستم و روش خروجی-تنها، روش های حوزه زمان، حوزه فرکانس و حوزه زمان-فرکانس بررسی می شود و سپس به جدید ترین پژوهش های صورت گرفته در این خصوص اشاره میگردد . در انتها مدلسازی یک تیر در نرم افزار اجزای محدود انجام شده و فرکانس ها و شکل مود با آنچه که در برنامه متلب کد نویسی شده مقایسه گردیده است. نتایج الگوریتم های خروجی-تنها تطابق مناسبی با مدل اجزای محدود نشان می دهند و از این حیث می توانند از جمله روش های مطمئن جهت پایش سلامت سازه هاو تشخیص آسیب در آن ها مد نظر قرار گیرند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پایش سلامت سازه ها، روش های خروجی-تنها، روش شناسایی سیستم، آنالیز مودال، روش شناسایی زیر فضای تصادفی،
عنوان انگلیسی
Modeling and System Identificating of the jointed bridge of two offshore platforms using the stochastic subspace identification (SSI) method
چکیده انگلیسی مقاله
This paper investigates the output-only methods in recognizing system identification and modal parameters of infrastructures, such as bridges and offshore platforms, etc., as an alternative to traditional methods such as impact testing and visual inspection. In engineering sciences, system identification means identifying a structural system's dynamic characteristics, i.e., stiffness, mass, damping or, Modal shapes, natural frequencies, and damping ratios, called structural identification. In this article, after defining the concepts of system identification and output-only, time domain, frequency domain, and time-frequency domain methods are reviewed. In the end, the latest research on this subject is pointed out. Finally, a simply supported beam has been modeled in finite element software, and the frequencies and shapes of the modes are compared to those coded in MATLAB program. The output algorithms' results (SSI method) showed good agreement with the finite element model, which can be considered a reliable method for health monitoring and damage detecting structures.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
پایش سلامت سازه ها, روش های خروجی-تنها, روش شناسایی سیستم, آنالیز مودال, روش شناسایی زیر فضای تصادفی
نویسندگان مقاله
فاطمه تمجید |
دانشجوی دکتری سازه، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی شاهرود
علی کیهانی |
دانشیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی شاهرود
نشانی اینترنتی
http://navy.iranjournals.ir/article_247491_2b6466fb34324d87ae142ebbb93b5e15.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات