این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم و فناوری دریا، جلد ۲۵، شماره ۱۰۰، صفحات ۶۱-۶۹

عنوان فارسی بررسی سامانه‌های دریایی و بندری بر عملکرد اداره بنادر و میزان رضایت ذینفعان در اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر
چکیده فارسی مقاله هدف این تحقیق، بررسی تاثیر سامانه‌های دریایی و بندری بر عملکرد اداره بنادر و میزان رضایت ذینفعان در اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر بوده است. از منظر روش تحقیق، این پژوهش، توصیفی-پیمایشی و از منظر هدف‌شناسی، کاربردی است. درابتدا با استفاده از مطالعه ادبیات و پیشینه تحقیق اثرات این سامانه‌ها بر عملکرد بنادر و رضایت مشتریان شناسایی شدند. سپس، پرسشنامه 14 سوالی جهت بررسی این عوامل در اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر تدوین شد. روایی آن از طریق محتوایی و صوری و پایایی آن با توجه به مقدار آلفای کرونباخ (957/0) مورد تایید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل آماری پرسشنامه‌ها از طریق روش حداقل مربعات جزیی و نرم‌افزار PLS انجام شده است. یافته‌های تحقیق نشان داد سامانه‌های دریایی بر 3 بعد عملیات بندر و 2 بعد رضایت مشتری و سامانه‌های بندری بر 6 بعد عملیات بندر و 3 بعد رضایت مشتری تاثیرگذار بوده‌اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سامانه‌های دریایی و بندری، رضایت ذینفعان، بندر بوشهر،

عنوان انگلیسی Investigating the Effect of Marine and Port Systems on the Performance of the Ports Authority and the Level of Stakeholder Satisfaction in the Bushehr Ports and Maritime Administration
چکیده انگلیسی مقاله The performance of ports is a function of hardware and software. The purpose of this study was to investigate the impact of marine and port systems on the performance of the Ports Authority and the level of stakeholder satisfaction in the General Administration of Ports and Maritime Affairs of Bushehr. From the perspective of the research method, this research was descriptive-survey and from the perspective of purposefulness, it was applied. First, using the literature and research background, the effects of marine and port systems on ports and customer satisfaction were identified. Then, a 14 question questionnaire was developed in Bushehr Ports and Maritime Administration to examine these factors. Its validity was confirmed through content and form and its reliability was confirmed according to Cronbach's alpha value (0.957). Finally, the statistical analysis of the questionnaires was done through the partial least squares technique and PLS software. Research findings showed Marine systems have affected 3 dimensions of port operations and 2 dimensions of customer satisfaction and port systems have affected 6 dimensions of port operations and 3 dimensions of customer satisfaction.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله سامانه‌های دریایی و بندری, رضایت ذینفعان, بندر بوشهر

نویسندگان مقاله راحیل ماحوزی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت دریایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خارگ. ایران.

هدی موری‌بازفتی |
استادیار، گروه مدیریت دریایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خارگ. ایران.

احمد طالبی زاده |
استادیار، گروه مدیریت دریایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خارگ. ایران.


نشانی اینترنتی http://navy.iranjournals.ir/article_246251_286af6d2fd8117d65f391d6f5d7ff24a.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات