این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
علوم و فناوری دریا
، جلد ۲۴، شماره ۹۴، صفحات ۱۷-۳۱
عنوان فارسی
طراحی یک سیستم تولید همزمان سرمایش، گرمایش و قدرت برای استفاده در کشتی
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با استفاده از انرژی اتلافی موتور دیزل، به تولید قدرت، سرمایش و گرمایش می پردازد. مدار رانکین برای بازیابی انرژی اتلافی برای تولید الکتریسیته و انرژی اتلافی کندانسور، در راهاندازی سیستم تبرید جذبی استفاده شده است. مدار رانکین با استفاده از مخزن گرمایش آب تغذیه باز در طی دو مرحله بهبود یافته است. تاثیر تغییر پارامترهایی همچون دمای اواپراتور، فشار اواپراتور و فشار مخازن گرمایش با هدف افزایش برق تولیدی بررسی شده است. در شرایطی که قدرت موتور 51.480 کیلووات می باشد، حداکثر توان تولیدی از مدار CCHP برابر با 3471 کیلووات و سرمایش تولیدی همزمان برابر با 17601 کیلووات میباشد. مقدار افزایش برق تولیدی در مدار اصلاحی اول برابر با 224 کیلوات و در مدار اصلاحی دوم برابر با 202 کیلووات است که در حدود 7 درصد نسبت به مدار اولیه افزایش تولید قدرت داشته ایم.
کلیدواژههای فارسی مقاله
موتورهای احتراق داخلی (IC)، سیستمهای تولید همزمان سرمایش گرمایش و قدرت، بازیابی انرژی اتلافی، مدار رانکین، سیستم تبرید جذبی،
عنوان انگلیسی
Design of a combined cooling, heating and power system aboard ships
چکیده انگلیسی مقاله
Internal combustion (IC) engines are the major source of motive power in the ships. one of the improvable method is getting waste heat energy of diesel engines and reusing it to produce electricity, cooling and heating. in this study a combined electricity, cooling and heating system based on regenerative Rankine cycle with open feed water heater and absorption refrigeration cycle is offered to recover the waste heat of engine coolant and exhaust gas to generate electricity, cooling and heating. maximum electricity output is 3471 kW and cooling output relevant is 17601 kW. effect of evaporator temperature, condenser temperature, extraction pressure are studied to optimize electricity produced with rankine cycle.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
موتورهای احتراق داخلی (IC), سیستمهای تولید همزمان سرمایش گرمایش و قدرت, بازیابی انرژی اتلافی, مدار رانکین, سیستم تبرید جذبی
نویسندگان مقاله
امیر سلمانی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، گرایش معماری کشتی
مجید عباسپور |
استاد دانشکده کشتی سازی دانشگاه صنعتی شریف
محمد حسن سعیدی |
استاد دانشکده کشتی سازی دانشگاه صنعتی شریف
نشانی اینترنتی
http://navy.iranjournals.ir/article_44005_f8efcfd42a379732fe6ebf504e8356b6.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات