این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۳۴، شماره ۱، صفحات ۱۴۱-۱۶۲

عنوان فارسی تدوین چارچوبی برای هویت شهری مطلوب: مورد مطالعه شهر جدید پرند
چکیده فارسی مقاله هدف: مکان‌های سازنده بخشی از هویت افرادند. هویت مکان بر کیفیت رابطۀ انسان ـ مکان موثر است. شهرهای امروزی، متاثر از شهرنشینی و سیستم شهرسازی جدید کارکرد هویتی خود را از دست داده‌اند و به محیط‌هایی تهی از هویتِ منبعث از مکان تبدیل شده‏اند. از این‌رو هدف اصلی این پژوهش، شناسایی مدل مطلوب هویت‌یابی مکانی در شهرهای جدید است.  طرح پژوهش/ روش‌شناسی/ رویکرد: این پژوهش بنیادی از نوع توصیفی ـ اکتشافی از روش تحلیل مضمون استفاده می‌کند. داده‌های گردآوری‌شده از بررسی مبانی نظری و دیدگاه‌‏های مختلف صاحب‏‌نظران این حوزه و همچنین، مصاحبه عمیق با 10 نفر از مدیران شهری است. برای شناسایی مضمون‏‌های مرتبط از نرم‌افزار کیفی مکس کیو دی ای (MAXQDA) استفاده شده است.  یافته‌ها: در مجموع 46 کد اولیه و 4 مضمون اصلی شناسایی، و روابط میان این مضمون‏‌ها نیز در قالب مدل ارائه شده است. این مدل راهکارهایی را برای حل مسئله هویت مکانی شهر جدید پرند ارائه می‌دهد.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مکان، هویت، هویت‌یابی مکانی، شهرهای جدید، تحلیل مضمون

عنوان انگلیسی Designing a Framework for an Optimal Urban Identity Case Study: Parand New City
چکیده انگلیسی مقاله Purpose: Construction places are a part of people's identity. The identity of the place affects the man-place relation. Influenced by modern urbanism system, today's cities have lost their former identity function and consequently have an environment with no defined identity all caused by place. Accordingly, this study mainly intends to reach an optimal model of place identity in new cities.  Methodology: It was a basic, descriptive-exploratory research and applied theme analysis method. Data were collected through investigation into theoretical literature, experts' ideas and deep interviews with ten urban affairs managers. To identify the related themes, MAXQDA software was used. Findings: All in all, 46 preliminary codes and four main themes were identified and the relations among these themes are presented in the framework of a model. Based on the model, recommendations as to the solution of place identity problems of Parand New City are presented.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Place, Identity, Spatial Identification, New Cities, Content Analysis.

نویسندگان مقاله مریم صوفی | Maryam Soufi
Ph. D. Student Management and Planning, Faculty of Management and Economics, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran.
دانشجوی دکتری مدیریت و برنامه‌ریزی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.

فاطمه عزیزآبادی فراهانی | Fatemeh Aziz-Abadi Farahani
Assistant Professor Department of Cultural Management and Planning, Faculty of Management and Economics, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran.
دانشیار گروه مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

ابراهیم حاجیانی | Ebrahim Hajiani
Assistant Professor Faculty Member of Science, Research and Technology Ministry.
دانشیار و عضو هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

سیدرضا صالحی امیر | Sayed Reza Salehi Amiri
Assistant Professor Department of Cultural Management and Planning, School of Management and Economics, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran.
دانشیارگروه مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-4297-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات