این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۳۳، شماره ۴، صفحات ۱۴۱-۱۷۵
عنوان فارسی
نقش قدرت داستانسرایی رسانههای اجتماعی و سنجش ابعاد آن در توسعه مقصد گردشگری با رویکردی بر تحلیل مضمون
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش قدرت داستانسرایی رسانههای اجتماعی و سنجش ابعاد آن در توسعه مقصد گردشگری شهر توریستی رامسر است. این پژوهش دارای رویکرد آمیخته است. جامعه آماری در بخش کیفی، تمامی داستانهای مقصد رامسر در رسانههای اجتماعی است که تعداد 62 داستان به روش نمونهگیری قضاوتی برگزیده میشوند. روش گردآوری دادهها، داستانهای مکتوب آنلاین (برخط) هستند که از راه تحلیل روایت و با کمک تحلیل مضمون تجزیهوتحلیل میشوند. ابعاد قدرت داستانسرایی رسانههای اجتماعی شناسایی و در قالب شبکه مضامین و سپس مدل مفهومی این مقصد ارائه میشوند. جامعه آماری در بخش کمّی شامل تمامی گردشگرانی است که داستانهای گردشگری این مقصد را در رسانههای اجتماعی مطالعه میکنند. نمونهگیری به روش غیراحتمالیِ در دسترس است و با دریافت 450 پرسشنامه (الکترونیکی) از گردشگران، نتایج مدلسازی معادله های ساختاری نشان میدهد که تمامی ابعاد قدرت داستانسرایی رسانههای اجتماعی برخط شهر رامسر شامل جنبههای دانش ادبی، جذابیت و پویایی، شناختی، عاطفی، اعتماد و اعتبار، گردشگری، و اخلاقی بر توسعه این مقصد اثر معناداری میگذارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
توسعه مقصد گردشگری، دموکراتیک کردن، رسانههای اجتماعی، فناوریهای قدرت، داستانسرایی
عنوان انگلیسی
The Role of Social Media Storytelling Power and the Impact of Its Dimensions on the Development of Tourism Destinations Based on Content Analysis Approach
چکیده انگلیسی مقاله
This study adopts a mixed approach: qualitative-quantitative. The statistical population in the qualitative section was all the stories of Ramsar destinations in the social media. Using judgmental sampling, 62 stories were selected. The study used a narrative analysis strategy. Data collection method was online written stories which were analyzed through narrative analysis and content analysis. Next, the identified dimensions of social media storytelling power were presented first in the form of a thematic network and then in the framework of a conceptual model for this destination. In the quantitative phase, the research strategy was conducting a survey. The statistical population here included all tourists who had read the tourism stories of this destination on the social media. Nonprobability convenience sampling method was used and the sample size, given the unlimited statistical population, was estimated to be 450 people per destination based on Morgan's table. Data collection method was electronic questionnaires sent to the tourists. The results of structural equations modeling show that all aspects of Ramsar online social media storytelling power, including literary knowledge, attractiveness, dynamism, tourism, trust, reliability, cognition, emotion, and ethics significantly affect the development of this destination.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Development of Tourism Destination, Democratization, Social Media, Technologies of Power, Storytelling.
نویسندگان مقاله
آرمین گلی | Armin Goli
Ph.D. of Student, Department of Business Management, Qeshm Branch, Islamic Azad University, Gheshm, Iran.
دانشجوی دکتری گروه مدیریت بازرگانی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران
علی قلی پور سلیمانی | Ali Gholipur Soleimani
Assistant Professor, Department of Business Administration, Faculty of Management and Accounting, Rasht Branch, Islamic Azad University, Rasht, Iran
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
نرگس دل افروز | Narges Delafrooz
Assistant Professor, Department of Business Administration, Faculty of Management and Accounting, Rasht Branch, Islamic Azad University, Rasht, Iran.
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-4147-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات