این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۳۳، شماره ۲، صفحات ۱۹۳-۲۲۹
عنوان فارسی
ارائه مدل بهرهوری معلمان با رویکرد رفتار سازمانی مثبت در وزارت آموزش و پرورش
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر، ارائه مدل بهرهوری معلمان با رویکرد رفتار سازمانی مثبت است. با استفاده از روش پژوهش آمیخته (راهبرد کیفی: روش فراترکیب و دلفی فازی، و راهبرد کمّی: روش توصیفی ـ پیمایشی)، و با انتخاب 12 نفر از استادان گروه علوم تربیتی و مدیریت دانشگاههای سراسری، پیامنور، و آزاد اسلامی در مرحله دلفی فازی، و بررسی 384 معلم از مقاطع ابتدایی و متوسطه مدارس کشور، 3 مقوله، 4 زیرمقوله، 22 مفهوم، و 79 شاخص بهدست میآید. مدل بهدستآمده بر اساس سازه اصلی درونداد شامل سازه های فرعی عوامل شناختی و رفتاری، و سازه اصلی فرایند شامل برنامهریزی و آماده سازی، ایجاد محیط یادگیری مناسب، آموزش، و ایفای مسئولیتهای حرف های؛ و سازه اصلی برونداد شامل اثربخشی و کارایی، از لحاظ تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم دارای برازندگی مناسبی هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش و پرورش، بهرهوری، رفتار سازمانی مثبت، معلمان، یاددهی ـ یادگیری
عنوان انگلیسی
A Model for Teachers’ Productivity Based on Positive Organizational Behavior Approach in the Ministry of Education
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to present a model for teachers' productivity with positive organizational behavior approach. The research method was mixed. In the qualitative strategy, meta-synthesis method and fuzzy Delphi were employed, and in the quantitative strategy, descriptive-survey method was used. At the fuzzy Delphi stage, 12 education and management faculty members of some state universities, Payame Noor University and Islamic Azad University and at the quantity side, a statistical sample of 384 primary and secondary school teachers were selected. Using the meta-synthesis method, 3 categories, 4 subcategories, 22 concepts and 79 indicators were identified. The model we obtained is founded on three main constructs: a. input construct, including cognitive an behavioral factors, b. process construct, including planning and deploying, creating appropriate learning environment, and c. output construct, including effectiveness and efficiency. In terms of confirmatory factor analysis, the second order has a good fit.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Education, Productivity, Positive Organizational Behavior, Teaching-learning Process, Teachers.
نویسندگان مقاله
احسان رجبیان | Ehsan Rajabian
Ph. D. in Public Administration, Qazvin Branch, Islamic Azad University, Qazvin
دانش آموخته دکتری گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین
سید مهدی الوانی | Seyed Mahdi Alvani
Professor Department of Public Administration, Qazvin Branch, Islamic Azad University, Qazvin
استاد گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-3861-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات