این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۱۱، شماره ۳۹، صفحات ۲۹۵-۳۰۸
عنوان فارسی
مطالعۀ تطبیقی روایت سبع سنین با نظریات تربیتی
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف از انجام این مطالعه، تحلیل روایت «سبع سنین» و بررسی مراحل تربیت فرزند و تطبیق آن با دیدگاه برخی از صاحبنظران علوم تربیتی بود. روش: این پژوهش کتابخانهای و با روش تحلیلی- اسنادی انجام شده است. یافتهها: روش تربیتی ارائه شده توسط پیشوایان دینی(صلواتالله علیهم اجمعین) در روایت «سبع سنین» بر اساس نیازها و تواناییهای کودک، در سه مرحلۀ رشد هفت ساله قرار داشته و نظریات دانشمندان علوم تربیتی، تا حدود زیادی مطابق توصیههای ارائه شده در روایت مذکور است. نتیجهگیری: برای شکوفایی استعدادهای فرزندان و تربیت صحیح آنان، مدل ارائه شده توسط ائمۀ هدی، مدلی کامل است و برای رسیدن به این مهم لازم است والدین و مربیان تربیتی با این مدل و راهکارهای اجرایی آن آشنا و آموزش داده شوند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
روایت، سبع سنین، تربیت، کارشناسان علوم تربیتی،
عنوان انگلیسی
A comparative study of the seven-year-old narrative with educational theories
چکیده انگلیسی مقاله
Objectives:The purpose of this study is to analyze the narrative of "seven ages" and to examine the stages of child rearing and its adaptation to the views of some experts in educational sciences. Method: This is a library research and has been done by analytical-documentary method. Results: The educational method presented by the religious leaders (P.B.U.T) in the narration of "Seven Ages" based on the needs and abilities of the child, has been in three stages of seven-year development and the views of the scholars of educational sciences are to a large extent in accordance with the recommendations given in the narration .Conclusion: The model presented by the Imams is a complete model for the development of children's talents and their proper upbringing and to achieve this, it is necessary for parents and educators to be familiar and educated with this model and its implementation strategies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
روایت, سبع سنین, تربیت, کارشناسان علوم تربیتی
نویسندگان مقاله
محمدتقی مبشری |
دکتری علوم قرآن و حدیث، استادیار گروه الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان استان تهران، ایران
فهیمهسادات مشعشع |
کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
http://ciu.nahad.ir/article_1091_ca41668e830c8e6b5dbb6ae71c61de6b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات