این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت و توسعه ورزش، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۱۰۸-۱۲۴

عنوان فارسی مسئولیت اجتماعی فوتبال
چکیده فارسی مقاله هدف: با توجه به اهمیت روزافزون انجام فعالیت­های اجتماعی در ورزش، هدف پژوهش حاضر واکاوی " مسئولیت اجتماعی فوتبال " بود. روش­شناسی: روش انجام پژوهش داده بنیاد با رویکرد گلیزری بود. بدین منظور، طی نمونه­گیری به­روش هدفمند و گلوله­برفی 13 نفر از خبرگان حوزۀ مطالعات مسائل اجتماعی فوتبال در ایران مشخص شدند که 13 مصاحبه عمیق تا رسیدن به اشباع نظری انجام شد. داده­ها از طریق مقایسۀ مستمر در فرایند کدگذاری حقیقی و نظری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در تبیین مدل پژوهش پیرامون مقوله محوری، از مدل خانواده C6­ در رویکرد ظاهرشونده، بهره گرفته شد. یافته­ها: 192کد به­دست آمد که در 29 مفهوم طبقه­بندی شد. نتایج نشان داد ارتقای ارزش­های اجتماعی و فرهنگی، عدالت اجتماعی، الگوسازی، ترویج فرهنگ داوطلبی، برنامه­محوری، قانون­مداری، بسترسازی اخلاقی، اقدامات بشردوستانه و محیط زیست­گرایی از مهم­ترین عوامل تبیین­کنندۀ مسئولیت اجتماعی فوتبال هستند. نتیجه­گیری: نتایج به دست آمده بر توسعۀ فرهنگی- اجتماعی، آموزش ارزش­های اجتماعی و موضوعات اخلاقی از طریق فوتبال، تاکید بیشتری داشتند. با شناسایی جنبه­های مختلف مسئولیت اجتماعی از جمله امور فرهنگی، اقدامات زیست محیطی و فعالیت­های بشردوستانه و بررسی آثار آن بر جامعه، مدیران ورزش کشور می­توانند در مورد اهمیت مسئولیت اجتماعی برنامه­های خود، درک و شناخت بهتری داشته و نیازهای جامعه و هواداران را با شیوه­های بهتری پاسخ دهند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزش­ های اجتماعی، توسعه فرهنگی، خانواده C6، گلیزر،

عنوان انگلیسی Football social responsibility
چکیده انگلیسی مقاله objective: Due to increasing importance of social activities, the object of this research was deep study of football social responsibility. Methodology: method of research was Grounded Theory with Glaser approach. for this purpose, with purposed and snowball sampling ,identified 13 experts in football social issues that was conducted 13 deep interviews to achieve theoretical saturation. Data analized through coding in Glaser approach with constant comparison in the coding process include substantive and theoretical.for explaining the research model, around the core category was used model the 6Cs family in Glaser approach. Results: 192 codes were obtained that were categerized in 29 concepts.the results are shown promoting social and caltural values, social justice, cultural modeling,promoting volunteering culture, planning approach ,lawfulness,moral contextualization, philanthropy activities, environmentalism are one of most important explanatory factors of football social responsibility. Conclusion: experts in this research, more emphasis on cultural-social development ,education of social values and ethical issues. sports managers by identifying various aspects of social responsibility, such as cultural affairs، Environmental measures and Humanitarian activities and reviewing its effects on society, can understand better importance of social responsibility of your plans and respect community needs and spectators with better ways.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ارزش­ های اجتماعی, توسعه فرهنگی, خانواده C6, گلیزر

نویسندگان مقاله مریم نیازی تبار |
دانشجوی دکتری دانشگاه صنعتی شاهرود

رضا اندام |
دانشیار دانشگاه صنعتی شاهرود

حسن بحرالعلوم |
دانشیار دانشگاه صنعتی شاهرود

ژاله معماری |
دانشیار دانشگاه الزهرا

عباس رضایی پندری |
دانش آموخته دکتری دانشگاه تربیت مدرس


نشانی اینترنتی https://jsmd.guilan.ac.ir/article_4498_3e44b69181f5c2c14c782b95c8bfdf36.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات