این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت و توسعه ورزش، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۵۲-۶۸

عنوان فارسی تحلیل جامع آمیخته بازاریابی گردشگری ورزشی در استان گیلان با رویکرد ۷ پی
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف از این تحقیق، تحلیل جامع آمیخته بازاریابی گردشگری ورزشی در استان گیلان با رویکرد 7 پی بوده است. روش‌شناسی: تحقیق حاضر از نوع توصیفی تحلیلی و به شیوه پیمایشی و با رویکرد جامع اجرا شده است. 230 نفر از مدیران سازمان‌های ورزشی و گردشگری، مدیران دفاتر جهانگردی، راهنمایان گردشگری و خبرگان دانشگاهی در حوزه های مدیریت ورزشی و گردشگری به صورت غیر تصادفی در دسترس انتخاب شدند؛ و پرسشنامه محقق ساخته 57 سوالی روا و پایا(0.792= α) را به صورت داوطلبانه تکمیل نمودند. با بهره گیری از آزمون تی تک نمونه ای، موقعیت خرده مقیاس های عناصر 7 گانه بازاریابی گردشگری ورزشی استان محاسبه شد. یافته‌ها: یافته ها نشان داد که عناصر آمیخته بازاریابی گردشگری ورزشی در استان بر اساس اولویت، تفاوت معنی داری با هم دارند. عنصر قیمت بالاترین اولویت(4.51 = Mean Rank Price) و عنصر فرآیند یا برنامه ریزی پایین ترین اولویت(3.68 = Mean Rank Process/Planning) را به خود اختصاص داده‌اند. سایر عناصر آمیخته بازاریابی گردشگری ورزشی استان به ترتیب اولویت عبارت از محصول، توزیع، شواهد فیزیکی، افراد و ترویج بودند. نتیجه‌گیری: توسعه جامع و پایدار صنعت گردشگری ورزشی تحت تأثیر اتخاذ رویکردی سیستمی و متناسب با لحاظ نمودن کلیه عناصر آمیخته بازاریابی گردشگری ورزشی می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تحلیل جامع، آمیخته بازاریابی7 پی، بازاریابی گردشگری ورزشی، گیلان،

عنوان انگلیسی Comprehensive Analysis of Sports Tourism Marketing Mix in Guilan Province with 7P's Approach
چکیده انگلیسی مقاله Objective: The purpose of this study was to analyze the strategic combination of sports tourism marketing in Gilan province with a 7 P's approach. Methodology: The present research is descriptive-analytic in a survey method with a comprehensive approach. 230 managers of sport and tourism organizations, managers of tourism offices, tourism guides and academic experts in the fields of sport and tourism management, as a sample of this research, were convenience non-randomly selected, completed a researcher-made questionnaire composed of 57 valid questions (α=0.792) voluntarily. Results: Using one-sample t-test, the sub-scales related to each of the seven elements of sports tourism marketing in the province were calculated. Also findings from Friedman test showed that the elements of sports tourism marketing mix in this province based on priority were different significantly. The element of price is the highest priority (Mean Rank Price = 4.51) and the process or planning is the lowest priority (Mean Rank Process/Planning = 3.68). Other elements of the sport tourism marketing mix of the province are in order of priority: product or service, place or distribution, physical evidence, people and promotion. Conclusion: The overall conclusion of this research showed that the comprehensive and sustainable development of this industry is the result of a systematic approach and appropriate to all elements of the sports tourism marketing mix.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله تحلیل جامع, آمیخته بازاریابی7 پی, بازاریابی گردشگری ورزشی, گیلان

نویسندگان مقاله شهاب حسیبی |
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران

وحید شجاعی |
استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران


نشانی اینترنتی https://jsmd.guilan.ac.ir/article_4369_3b0c6d944f3feaa28475cf62d48edc84.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات