این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات آموزش و یادگیری، جلد ۱۳، شماره ۲، صفحات ۱۰۱-۱۱۸

عنوان فارسی وارسی پایایی و روایی پرسش‌نامه یادگیری تیمی برسو و همکاران (۲۰۰۸) در تیم‌های معلمان دوره متوسطه دوم استان کردستان
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر وارسی پایایی و روایی پرسش‌نامه یادگیری تیمی برسو و همکاران (2008) بود. جامعه پژوهش کلیه معلمان دوره متوسطه دوم استان کردستان بودند که از این جامعه با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای نسبتی و بر مبنای فرمول کوکران، نمونه‌ای به حجم 346 معلم انتخاب شد. روش پژوهش کمّی از نوع مطالعات همبستگی است. برای گردآوری داده‌ها از پرسش‌نامه یادگیری تیمی برسو و همکاران (2008) استفاده شد. به منظور تعیین پایایی ابزار از روش آلفای کرونباخ و برای تعیین روایی ابزار از تکنیک‌های نسبت روایی محتوا و تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم در نرم‌افزارهای SPSS25 و LISREL10.30 استفاده شد. نتایج نشان داد پرسش‌نامه یادگیری تیمی برسو و همکاران (2008) دارای پایایی (86/0 = α) است، نسبت روایی محتوا (80/0) و شاخص‌های برازش نیز بیانگر روایی سازه ابزار بودند. در نهایت بیست گویه در قالب چهار بعد «بهبود مستمر»، «ترویج‌ گفتگو و ارتباط‌ ‌باز»، «یادگیری مشارکتی» و «رهبری استراتژیک و فعال برای توسعه تیم» در تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم قادر به تبیین 55% واریانس یادگیری تیمی بودند. نتیجه پژوهش ارائه یک ابزار استاندارد جهت سنجش یادگیری تیمی در مطالعات حوزه تیم در سازمان‌های آموزشی بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اعتبارسنجی، تیم‌های معلمان، پرسش‌نامه یادگیری تیمی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله اعتبارسنجی, تیم‌های معلمان, پرسش‌نامه یادگیری تیمی

نویسندگان مقاله جمال عبدالملکی |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان

سیروس قنبری |
دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان


نشانی اینترنتی https://jsli.shirazu.ac.ir/article_6530_26b79274f9cf2265608082bfc812bb73.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات