این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مطالعات آموزش و یادگیری
، جلد ۱۳، شماره ۱، صفحات ۲۰-۳۶
عنوان فارسی
رابطه نگرش معلمان به فناوری و سازگاری آنها با نخستین دوره آموزش مجازی در همهگیری کووید-۱۹: نقش واسطهگری کفایت و اضطراب معلم نسبت به کاربرد فناوری در کلاس
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر تبیین سازگاری معلمان با نخستین دوره آموزش مجازی براساس نگرششان نسبت به کاربرد فناوری در آموزش، با واسطه حس کفایت و اضطراب آنها در استفاده از فناوری در کلاس بود. جامعه آماری پژوهش شامل معلمان رسمی و تمام وقت شهر کازرون در کلیه دورههای تحصیلی بود. نمونهای شامل 263 نفر از این جامعه که در گردآوری آنلاین دادهها شرکت نموده بودند، به عنوان نمونه پژوهشی در نظر گرفته شد. ابزارهای بهکار رفته در این پژوهش نیز شامل مقیاس نگرش معلمان نسبت به فناوری آیدین و سیمرسی، پرسشنامه کفایت فناوری معلمان تندر و همکاران، سیاهه اضطراب معلمان در استفاده از فناوری وانآکر و همکاران، و یک سیاهه محققساخته جهت اندازهگیری سازگاری با نخستین دوره آموزش مجازی پس از شیوع کرونا بود. نتایج تحلیل که به کمک روش مدلیابی معادلات ساختاری در نرمافزار ایموس-22 انجام گرفت، نشان داد که نگرش کلی معلمان پیرامون فناوری، به واسطه تاثیر غیرمستقیم بر افزایش حس کفایت آنها در کاربرد فناوری و نیز کاهش اضطراب نسبت به استفاده از فناوری در کلاس، بر سازگاری با نخستین دوره آموزش مجازی تاثیر گذاشته است. این موضوع ضرورت توجه به نگرشهای معلمان نسبت به تغییر روزافزون شیوههای آموزشی در اثر فناوریهای جدید را مورد تاکید قرار میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش مجازی، اضطراب، کرونا، کفایت، نگرش به فناوری،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آموزش مجازی, اضطراب, کرونا, کفایت, نگرش به فناوری
نویسندگان مقاله
مرضیه صادق زاده |
استادیار گروه روانشناسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون
مرضیه رمضانی |
کارشناس ارشد روانشناسی عمومی و مشاور آموزش و پرورش کازرون
نشانی اینترنتی
https://jsli.shirazu.ac.ir/article_6311_621bcfd4ee53fad081e985f7e21b8745.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات