این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات آموزش و یادگیری، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۳۱۳-۳۴۳

عنوان فارسی اثربخشی مدل آموزش تربیت مثبتنگر مدرسه محور بر سطوح بهزیستی روان‌شناختی و اجتماعی دانش‌آموزان ابتدایی
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی مدل آموزش تربیت مثبت‌نگر مدرسه‌محور بر سطوح بهزیستی روان‌شناختی و اجتماعی دانش‌آموزان ابتدایی بود. دو کلاس (59 نفر) از دانش‌آموزان پسر پایۀ ششم ابتدایی منطقۀ یک شهر تهران به شیوۀ خوشه‌‌ای چند مرحله‌ای انتخاب و به طور تصادفی در گروه آزمایش (کلاس 28 نفری) و کنترل (کلاس 31 نفری) جایگزین شدند. روش پژوهش، نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل بود. گروه آزمایش 12 جلسه به مدت 40 دقیقه آموزش تربیت مثبت‌نگر مدرسه‌محور دریافت نمودند. آزمودنی‌های هر دو گروه، قبل و بعد از آموزش، به پرسش‌نامه‌های بهزیستی روان‌شناختی رِن شاو و بهزیستی اجتماعی کی یس پاسخ دادند. نتایج تحلیل کوواریانس چند متغیری نشان داد که نمرات بهزیستی روان‌شناختی و اجتماعی در پس‌آزمون گروه آزمایش بیشتر از گروه کنترل بود. بنابراین، آموزش تربیت مثبت‌نگر مدرسه‌محور بر سطوح بهزیستی روان‌شناختی و اجتماعی دانش‌آموزان تأثیر مثبت و معنی‌دار دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بهزیستی اجتماعی، بهزیستی روان‌شناختی، تربیت مثبت‌نگر مدرسه‌محور،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله بهزیستی اجتماعی, بهزیستی روان‌شناختی, تربیت مثبت‌نگر مدرسه‌محور

نویسندگان مقاله سما سادات |
دانشجوی دکتری روان‌شناسی تربیتی، گروه علوم تربیتی، دانشکدۀ علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.

شهرام واحدی |
دکترای تخصصی تعلیم و تربیت، استاد گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.

اسکندر فتحی آذر |
دکترای تخصصی تعلیم و تربیت، استاد گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.

رحیم بدری گرگری |
دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی، استاد گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.


نشانی اینترنتی https://jsli.shirazu.ac.ir/article_5830_f026f7c7a281aa337871deab0b581e62.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات