این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات
، جلد ۳۱، شماره ۲، صفحات ۴۰۷-۴۳۰
عنوان فارسی
تدوین چارچوب خلق و اشاعه دانش برای مدیریت دانش در سازمان ۲.۰
چکیده فارسی مقاله
در سازمانهای امروزی، دانش و مدیریت آن به عنوان یکی از اساسیترین موضوعات و ارکان سازمان مطرح است. مطالعات نشان میدهد که مدیریت دانش، سازمان را توانمند میکند و هرچه خلق، انتشار و بهکارگیری دانش با سرعت و کیفیت بیشتری صورت پذیرد، مزیت رقابتی سازمان در سطح بالاتری شکل خواهد گرفت. با توجه به اینکه سازمانهای جدید از فناوری و ابزار جدید و کارآمد بهره میگیرند، سازمان 2.0 به عنوان سازمانی توانا در بهکارگیری ابزار ارتباطی وب 2.0 و کارکنانی با فرهنگ خوب همکاری و مشارکت و تعامل بیشتر مطرح میشود. گذر از سازمان 1.0 به سازمان 2.0 و تلاش برای خلق و اشاعه دانش در سازمان 2.0 پیچیدگیها و مسائل خاص خود را دارد که بدون آگاهی از این موضوع و پیروی از چارچوبی مدون احتمال موفقیت آن پایین است. این پژوهش با بررسی دقیق مبانی نظری در رابطه با خلق دانش، اشاعه دانش، وب 2.0 و سازمان 2.0 شاخصهای نهایی خلق و اشاعه دانش در سازمان 2.0 را با استفاده از نظر خبرگان استخراج کرده و چهار مرحله یادگیری 2.0، ارتباطات 2.0، تولید محتوا و همکاری 2.0 را به عنوان مراحل خلق و اشاعه دانش در سازمان 2.0 معرفی و هر مرحله را از سه بعد خصوصیات افراد، ماهیت دانش و فناوری بررسی و در نهایت ده شاخص را به عنوان شاخصهای برتر معرفی میکند. همچنین با توجه به تحلیلها مشخص گردید که برای خلق و اشاعه دانش در سازمان 2.0 علاوه بر استفاده از ابزار وب 2.0 به عنوان یک ابزار ارتباطی خوب و بهینه، فرهنگ تعامل، همفکری و مشارکت در فضایی باز و بدون محدودیت در میان کارکنان بسیار مهم است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Framework for Creation & Diffusion of Knowledge for Knowledge Management in Enterprise 2.0
چکیده انگلیسی مقاله
Certainly in modern organizations knowledge & its management is basic & one of the most important issues. Powerful organizations in knowledge management are pioneer & always are in the first line of competition. It is obvious that rate & quality in creation, dissemination & use of knowledge are competitive advantage for organizations. As regards modern organizations use technology & new tools, enterprise 2.0 is known as a good organization in use of web 2.0 tools & high cooperation of staff. Passing of Enterprise 1.0 to Enterprise 2.0 & try for creation &diffusion of knowledge in Enterprise 2.0 have its own problems that without knowing of them & a certain framework, the probability of success is very low. This Research presents the framework of creation & diffusion of knowledge in Enterprise 2.0 according of library resources & presents learning 2.0, communications 2.0, generated content & collaboration 2.0 as 4 stages of creation &diffusion of knowledge in Enterprise 2.0. Then we investigate any of stages according of human, knowledge & technology. Also this research emphasizes that for creation &diffusion of knowledge in Enterprise 2.0 in addition of web 2.0 tools usage as a good communication tools, Cultural interaction, Consultation & association in a free Environment are very important too.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شعبان الهی | sha ban elahi
tarbiat modares university
دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مدیریت، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دکتر شعبان الهی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
سید محسن ناصری | seyed mohsen naseri
tarbiat modares university
خراسان جنوبی-قاین-حافظ8-پ1
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
علیرضا حسن زاده | alireza hasanzadeh
tarbiat modares university
دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مدیریت، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دکتر علیرضا حسن زاده
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
عاطفه روحانی | atefe rouhani
tarbiat modares university
مازندران-آمل
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2653-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-252224.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
فناوری اطلاعات
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات