این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مطالعات روانشناسی تربیتی
، جلد ۱۷، شماره ۳۸، صفحات ۴۷-۶۶
عنوان فارسی
بررسی رابطه هویت(بزرگسالی در حال ظهور) با خودشناسی انسجامی و رفتار کمک طلبی تحصیلی دانش آموزان دختر
چکیده فارسی مقاله
هدف مطالعه حاضر، بررسی رابطه بین هویت (بزرگسالی در حال ظهور)با خودشناسی انسجامی و رفتار کمک طلبی تحصیلی در بین دانش آموزان دختر مقطع دوازدهم متوسطه شهرستان ارومیه بوده است. روش تحقیق، همبستگی و تحلیل رگرسیون چند متغیری و جامعه آماری نیز شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع دوازدهم متوسطه شهرستان ارومیه می باشد. روش نمونه گیری تحقیق، خوشه ای و حجم نمونه با توجه به تحقیقات همبستگی 150 نفر بوده است. جهت گردآوری اطلاعات از 3 پرسشنامه، شامل مقیاس خودشناسی انسجامی(قربانی، 2003)، سیاهه هویت)ابعاد بزرگسالی در حال ظهور) ریفمن و همکاران(2007) و پرسشنامه کمک طلبی تحصیلی ریان و پنتریچ(1997) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیری به شیوه همزمان استفاده گردید. نتایج حاصل از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون نشان داد که هویت با هردو متغیر خودشناسی انسجامی و کمک طلبی تحصیلی ارتباط مثبت معنادار دارد و همه ابعاد هویت، متغیرهای خودشناسی انسجامی و کمک طلبی تحصیلی را به طور مثبت و معناداری پیش بینی می کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
هویت(بزرگسالی در حال ظهور)، خودشناسی انسجامی، رفتار کمک طلبی تحصیلی،
عنوان انگلیسی
The investigation of relationship between identity) emerging adulthood), integrative self-knowledge, and academic help seeking behavior among female senior students in high school in Urmia.
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to investigate relationship between identity (emerging adulthood)، integrative self-knowledge, and academic help seeking behavior among female senior students in high school in Urmia. The research method is correlation and multivariable regression. The statistical population includes all female senior students of high schools of Urmia. The glomerulative sampling method was used and the sample size was 150 people according to the correlational research. To collect information, three types of questionnaires including Inventory of Dimensions of Emerging Adulthood (IDEA)، Reifman and et al (2007). integrative self-knowledge Scale (Ghorbani, 2003), and Academic help seeking behavior ( reian and pentrichT 1997). were used. Descriptive and inferential statistics were used to organize, summarize and analyze the data. The results showed there was a positive and significant relationship between the identity (emerging adulthood) ، integrative self-knowledge, and academic help seeking behavior . The regression analysis showed that all caracteristics of identity predicted positively and significantly the integrative self-knowledge and help seeking behavior.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
هویت(بزرگسالی در حال ظهور), خودشناسی انسجامی, رفتار کمک طلبی تحصیلی
نویسندگان مقاله
محمد نریمانی |
استاد گروه آموزشی روان شناسی دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل- ایران.
شیوا رحیم زادگان |
دانشجوی دکتری تخصصی روان شناسی دانشگاه محقق اردبیلی
نشانی اینترنتی
https://jeps.usb.ac.ir/article_5595_76e5d10e5b8536010d865f647d971c46.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات