این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مهارت آموزی
، جلد ۹، شماره ۳۶، صفحات ۷-۲۴
عنوان فارسی
بررسی نقش مدیریت دانش و نوآوری بر گرایش کارآفرینانه
چکیده فارسی مقاله
چکیده نوآوری و کارآفرینی به عنوان عامل مهم و حیاتی برای سازمانها به منظور ایجاد ارزش و مزیت رقابتی پایدار در محیط پیچیده و متغیر امروزی است. سازمانها با نوآوری بیشتر، در پاسخ به محیطهای متغیر و ایجاد و توسعۀ قابلیتهای جدیدی که به آنها اجازه دهد به عملکرد بهتری برسند موفقتر خواهند بود. هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر مدیریت دانش و نوآوری بر گرایش کارآفرینانه است. از لحاظ هدف تحقیق از نوع کاربردی، از لحاظ روش انجام تحقیق توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری تحقیق را کلیه کارکنان سازمان مدیریت و برنامهریزی استان اردبیل را تشکیل میدهد که تعداد آنها برابر 320 نفر است. روش مورداستفاده برای نمونهگیری روش تصادفی ساده بود. برای تعیین حجم نمونه نیز از جدول مورگان استفادهشده است که طبق این جدول تعداد نمونه آماری برابر 175 بهدستآمده است. تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از نرمافزارهای SPSS و lisrelبا رویکرد معادلات ساختاری انجامگرفته است . نتایج تحقیق حاکی از آن است که ابعاد مدیریت دانش شامل (ثبت دانش، خلق دانش، انتقال دانش، کسب دانش، کاربرد دانش) و ابعاد نوآوری شامل (نوآوری تحقیق و توسعه، نوآوری محصول و نوآوری فرایند) بر گرایش کارآفرینانه کارکنان سازمان مدیریت و برنامهریزی استان اردبیل تأثیر مثبت و معنیداری دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کلیدواژهها، مدیریت دانش، نوآوری، گرایش کارآفرینانه
عنوان انگلیسی
Review the Role of Knowledge Management and Innovation on Entrepreneurial Orientation
چکیده انگلیسی مقاله
Review the Role of Knowledge Management and Innovation on Entrepreneurial Orientation Abstract Innovation and entrepreneurship is an important and vital factor for organizations in order to create sustainable value and competitive advantage in today's complex and changing environment. Organizations will be more successful in responding to changing environments and creating and developing new capabilities that allow them to perform better with more innovation. The purpose of this study is to investigate the effect of knowledge management and innovation on entrepreneurial orientation. In terms of the purpose of the research is applied, in terms of the research method is descriptive-correlation. The statistical population of the study consists of all employees of the Management and Planning Organization of Ardabil Province, whose number is equal to 320 people. The method used for sampling was simple random method. Morgan table was also used to determine the sample size, according to which the number of statistical samples was 175. Data analysis was performed using SPSS and lisrel software with structural equation approach. The research results indicate that the dimensions of knowledge management include (knowledge registration, knowledge creation, knowledge transfer, knowledge acquisition, application of knowledge) and dimensions of innovation including (research and development innovation, product innovation and process innovation) on the entrepreneurial orientation of employees. Planning in Ardabil province has a positive and significant effect.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
knowledge Management, Innovation, Entrepreneurial Orientation
نویسندگان مقاله
ناصر سیف اللهی | naser seifollahi
Ardabil Mohaghegh Ardabili University
دانشگاه محقق اردبیلی
نشانی اینترنتی
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-190-4&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
کمی
نوع مقاله منتشر شده
مقاله علمی پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات