این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مهارت آموزی
، جلد ۹، شماره ۳۶، صفحات ۲۵-۵۴
عنوان فارسی
شناسایی محاسن و معایب آموزش مجازی از دیدگاه مربیان آموزش فنی و حرفهای استان قزوین
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی محاسن و معایب آموزش مجازی از دیدگاه مربیان آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین بود. برای انجام پژوهش از رویکرد کیفی و راهبرد پدیدارشناسی استفاده شد. بدین منظور از بین مربیان، 10 مربی با روش نمونه برداری هدفمند به عنوان نمونه پژوهشی انتخاب شدند. برای تحلیل داده ها از روش 7 مرحله ای کلایزی استفاده شد. بر اساس تحلیل عمیق صحبت های شرکت کنندگان، هفت امتیاز و شش نقطه ضعف برای آموزش مجازی از دیدگاه مربیان آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین شناسایی شد. هفت امتیاز آموزش مجازی از دیدگاه مربیان عبارتند از: صرفه جویی در مدت زمان آموزش؛ بالا بودن سطح سواد رایانه ای اساتید و مهارت آموزان؛ شخصی سازی/ فردی سازی؛ انعطاف پذیری در زمان آموزش؛ انعطاف پذیری در مکان آموزش؛ کاهش خطرات احتمالی آموزشهای عملی؛ آشنا شدن مهارت آموزان با بازار کار و رشته ها. همچنین شش نقطه ضعف شناسایی شده آموزش های مجازی از دیدگاه مربیان عبارتند از: عدم حضور اجتماعی مهارت آموزان در کلاس درس؛ نامناسب بودن برای دروس عملی؛ مشکلات اینترنتی؛ اثربخش نبودن آموزش در دراز مدت؛ افزایش حجم کار؛ شکل گیری انتظارات غیرواقعبینانه در مهارت آموزان. بهبود انگیزش یادگیرندگان از طریق راهبرد پرورش حضور اجتماعی؛ ارتباط دائم کارآموزان و مربیان؛ ارتقای یادگیری فعال؛ تاکید بر زمان انجام کار؛ کمک به مهارت آموزان برای فهم انتظارات دوره آموزشی؛ از جمله راهکارهای پژوهش حاضر برای افزایش اثربخشی و کاهش نقاط ضعف آموزش های مجازی سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش مجازی، آموزش آنلاین، مربیان، آموزش فنی و حرفه ای
عنوان انگلیسی
Identifying the advantages and disadvantages of virtual education from the perspective of technical and vocational training educators in Qazvin province
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to investigate the advantages and disadvantages of virtual education from the perspective of technical and vocational training educators in Qazvin province. A qualitative approach and phenomenological strategy were used to conduct the research. For this purpose, among the instructors, 10 instructors were selected by purposive sampling as a research sample. The Colaizzi's seven-step method was used to analyze the data. Based on the in-depth analysis of the participants' speeches, seven points and six weaknesses for virtual education were identified from the perspective of technical and vocational training instructors in Qazvin province. The seven advantages of e-learning from the perspective of educators are: saving training time; High level of computer literacy of teachers and students; Personalization; Flexibility in training time; Flexibility in training locations; Reduce the potential risks of practical training; Familiarize students with the job market and disciplines. Also, the six identified weaknesses of virtual education from the perspective of educators are: lack of social presence of trainees in the classroom; Unsuitable for practical lessons; Internet problems; Ineffective training in the long run; Increase workload; Formation of unrealistic expectations in trainees. Improving learners' motivation through a strategy of fostering social presence; Permanent communication between trainees and trainers; Promoting active learning; Emphasis on work time; Helping students understand the expectations of the course; are The strategies of the present study are to increase the effectiveness and reduce the weaknesses of virtual education of Qazvin Technical and Vocational training Organization.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Virtual Education, Online Education, Instructors, Technical and Vocational Training
نویسندگان مقاله
امیر قاسم تبار | Amir Ghasemtabar
عبدالله قاسم تبار | Abdollah Ghasemtabar
نشانی اینترنتی
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-327-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
کیفی
نوع مقاله منتشر شده
مقاله علمی پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات