این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهارت آموزی، جلد ۹، شماره ۳۵، صفحات ۲۹-۴۶

عنوان فارسی مقایسه آموزش های دانشگاهی و آزاد و تاثیر آنها بر مهارت های کارآفرینانه و راهکارهای بهبود آن (مورد مطالعه : کارآفرینان استان هرمزگان)
چکیده فارسی مقاله آموزش بهتر احتمال داشتن شغل در طول ‏بحران را افزایش می دهد. آموزش عالی به تربیت نیروی کار ماهر کمک می کند و واکنش به تغییرات تقاضای ‏بازار در دانش فعلی را تسهیل می کند . هدف پژوهش حاضر، مقایسه آموزش های دانشگاهی و آزاد و تاثیر آنها بر مهارت های کارآفرینانه و راهکارهای بهبود در بین کارآفرینان استان هرمزگان می باشد. این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری مورد مطالعه شامل شرکت های کارآفرین، مرکز رشد دانشگاه هرمزگان، شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری، کلیه شرکت های تحت پوشش شهرک صنعتی، خانه مدیران کارآفرین، شرکت های وابسته به آموزش فنی و حرفه ای می باشند. مشارکت کنندگان در این پژوهش به عنوان نمونه 106 نفر بودند. جمع آوری اطلاعات با استفاده از سه پرسشنامه پرسشنامه استاندارد اثربخشی آموزش، پرسشنامه آموزش KAB و پرسشنامه مهارت های کارآفرینانه انجام شد. روایی آن ها تأیید و پایایی پرسشنامه ها باتوجه به ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 927/0 و 966/0 و 943/0 مورد تأیید قرار گرفت. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. برای آزمون فرضیه ها از رگرسیون چندگانه و تی مقایسه ای استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان داد آموزش های آزاد بر مهارت های کارآفرینانه تاثیر معناداری دارد و بین آموزش های دانشگاهی و آموزش های آزاد ازنظر تاثیر بر مهارت های کارآفرینانه تفاوت معنی داری وجود دارد.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش، آموزش های KAB، مهارت های کارآفرینانه

عنوان انگلیسی Comparative Study of Academic and Free Education and Their Impact on Entrepreneurial Skills and its Improvement Strategies (Case Study: Entrepreneurs in Hormozgan Province)
چکیده انگلیسی مقاله Better training increases the likelihood of getting a job during a crisis. Higher education helps train a skilled workforce and facilitates response to changes in market demand in current knowledge. The aim of this study is to compare university education and chargeable training and their impact on entrepreneurial skills and improvement strategies among entrepreneurs in Hormozgan province. This research was a descriptive correlational study. The statistical population of the study includes entrepreneurial companies, Hormozgan University Growth Center, companies located in the Science and Technology Park, all companies covered by the Industrial Estate, the house of entrepreneurial managers, companies. Participants in this study were a sample of 106 people. Data were collected using three questionnaires: standard training effectiveness questionnaire, KAB training questionnaire and entrepreneurial skills questionnaire. Their validity was confirmed and the reliability of the questionnaires was confirmed according to Cronbach's alpha coefficient of 0.927, 0.966 and 0.943, respectively. The collected data were analyzed using SPSS software. Multiple regression and comparative t-test were used to test the hypotheses. The results of hypothesis testing showed that chargeable training has a significant effect on entrepreneurial skills and there is a significant difference between university education and chargeable training in terms of impact on entrepreneurial skills.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله training, KAB training, entrepreneurial skills

نویسندگان مقاله عباداله بانشی | Ebadollah Baneshi
university of hormozgan
دانشگاه هرمزگان

محمدرضا بهبودی | Mohamadreza Behbodi
university of hormozgan
دانشگاه هرمزگان

نازیلا محمدی | Nazila Mohamadi
university of hormozgan
دانشگاه هرمزگان


نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-324-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده کمی
نوع مقاله منتشر شده مقاله علمی پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات