این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهارت آموزی، جلد ۹، شماره ۳۵، صفحات ۶۳-۸۴

عنوان فارسی شناسایی و رتبه بندی موانع بازدارنده ارائه آموزش های های فنی و حرفه ای به شیوه الکترونیکی با استفاده از روش AHP
چکیده فارسی مقاله هدف کلی این پژوهش، شناسایی و رتبه بندی موانع بازدارنده ارائه آموزش های های فنی و حرفه ای به کارآموزان به شیوه الکترونیکی در بین آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان گلستان با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی AHP می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی است و از نظر چگونگی دستیابی به داده ها از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، شامل مدیران، کارشناسان (اداره کل و مراکز)، موسسین و مربیان آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد استان گلستان می­باشند. نمونه آماری این پژوهش، تعداد 29 نفر از  مدیران، کارشناسان(اداره کل و مراکز)، موسسین و مربیان آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد استان گلستان می­باشند. تجزیه و تحلیل داده­ها به کمک نرم­افزارهای Expert Choice Teamو قابل انجام می­باشد. نتایج پژوهش نشان داده است که عامل موانع مدیریتی با وزن نسبی 453/0 در رتبه اول و عامل موانع آموزشی با وزن نسبی 267/0 در رتبه دوم و عامل موانع فنی با وزن نسبی 184/0 در رتبه سوم و عامل موانع فردی با وزن نسبی 097/0 در رتبه چهارم اهمیت قرار دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش های های فنی و حرفه ای، آموزش الکترونیکی، موانع بازدارنده ، روش تحلیل سلسله مراتبی AHP

عنوان انگلیسی Identify and rank barriers to providing technical and vocational training electronically using the AHP method
چکیده انگلیسی مقاله The overall purpose of this study is to identify and rank the barriers of technical and vocational training to trainees among technical and vocational schools in Golestan province electronically, using AHP hierarchical analysis method. The present study is an applied research. In terms of how to access the data, this is Descriptive-survey research. The statistical population of the study is included the managers, experts (General Administration and Centers), founders, and educators of free technical and vocational schools in Golestan province. The statistical sample of this research are 29 managers, experts (general administration and centers), founders, and instructors of free technical and vocational schools in Golestan province. Data analysis is done using the Expert Choice Team and Excel software. The research results have shown that the factor of managerial barriers with a relative weight of 0.453 is in the first place and the factor of educational barriers with a relative weight of 0.267 is in the second place and the factor of technical barriers with a relative weight of 0.184 is in the third-place and individual barrier factor with a relative weight of 0.097 is in the fourth place
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله technical and vocational training, e-learning, rank barriers, AHP hierarchical analysis method

نویسندگان مقاله فریده روشن فر | farideh roshanfar


سمیه کرامتلو | somayeh keramatlo


مهدی رحمدل | mehdi rahmdel



نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-199-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آمیخته ( کمی و کیفی )
نوع مقاله منتشر شده مقاله اقدام پژوهی (کاربردی)
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات