این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مهارت آموزی
، جلد ۹، شماره ۳۵، صفحات ۶۳-۸۴
عنوان فارسی
شناسایی و رتبه بندی موانع بازدارنده ارائه آموزش های های فنی و حرفه ای به شیوه الکترونیکی با استفاده از روش AHP
چکیده فارسی مقاله
هدف کلی این پژوهش، شناسایی و رتبه بندی موانع بازدارنده ارائه آموزش های های فنی و حرفه ای به کارآموزان به شیوه الکترونیکی در بین آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان گلستان با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی AHP می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی است و از نظر چگونگی دستیابی به داده ها از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، شامل مدیران، کارشناسان (اداره کل و مراکز)، موسسین و مربیان آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد استان گلستان میباشند. نمونه آماری این پژوهش، تعداد 29 نفر از مدیران، کارشناسان(اداره کل و مراکز)، موسسین و مربیان آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد استان گلستان میباشند. تجزیه و تحلیل دادهها به کمک نرمافزارهای Expert Choice Teamو قابل انجام میباشد. نتایج پژوهش نشان داده است که عامل موانع مدیریتی با وزن نسبی 453/0 در رتبه اول و عامل موانع آموزشی با وزن نسبی 267/0 در رتبه دوم و عامل موانع فنی با وزن نسبی 184/0 در رتبه سوم و عامل موانع فردی با وزن نسبی 097/0 در رتبه چهارم اهمیت قرار دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش های های فنی و حرفه ای، آموزش الکترونیکی، موانع بازدارنده ، روش تحلیل سلسله مراتبی AHP
عنوان انگلیسی
Identify and rank barriers to providing technical and vocational training electronically using the AHP method
چکیده انگلیسی مقاله
The overall purpose of this study is to identify and rank the barriers of technical and vocational training to trainees among technical and vocational schools in Golestan province electronically, using AHP hierarchical analysis method. The present study is an applied research. In terms of how to access the data, this is Descriptive-survey research. The statistical population of the study is included the managers, experts (General Administration and Centers), founders, and educators of free technical and vocational schools in Golestan province. The statistical sample of this research are 29 managers, experts (general administration and centers), founders, and instructors of free technical and vocational schools in Golestan province. Data analysis is done using the Expert Choice Team and Excel software. The research results have shown that the factor of managerial barriers with a relative weight of 0.453 is in the first place and the factor of educational barriers with a relative weight of 0.267 is in the second place and the factor of technical barriers with a relative weight of 0.184 is in the third-place and individual barrier factor with a relative weight of 0.097 is in the fourth place
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
technical and vocational training, e-learning, rank barriers, AHP hierarchical analysis method
نویسندگان مقاله
فریده روشن فر | farideh roshanfar
سمیه کرامتلو | somayeh keramatlo
مهدی رحمدل | mehdi rahmdel
نشانی اینترنتی
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-199-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آمیخته ( کمی و کیفی )
نوع مقاله منتشر شده
مقاله اقدام پژوهی (کاربردی)
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات