این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مهارت آموزی
، جلد ۹، شماره ۳۴، صفحات ۴۳-۷۲
عنوان فارسی
ارائه الگوی مدیریت راهبردی کسب و کار در آموزشگاههای فنیوحرفهای آزاد با استفاده از مدلسازی ساختاری-تفسیری
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش ارایه الگوی مدیریت راهبردی کسب و کار در آموزشگاههای فنیوحرفهای آزاد بود. روش تحقیق در این پژوهش اکتشافی و از منظر هدف، کاربردی است. تحقیق حاضر با رویکرد آمیخته (کمی و کیفی) انجام شده است. دادههای مورد نیاز از طریق مطالعات کتابخانهای، انجام مصاحبه و توزیع پرسشنامه گردآوری شدند. تیم مصاحبهشونده شامل مدیران و کارشناسان خبره اداره کل آموزش فنیوحرفهای و مدیران و مربیان آموزشگاههای فنیوحرفهای آزاد استان گلستان و نیز خبرگان نظری شامل اساتید دانشگاهی در حوزههای مرتبط بودند. تعداد خبرگان براساس رسیدن به اشباع نظری 25 نفر بود. از طریق تحلیل محتوای کیفی، 12 مؤلفه و 73 شاخص شناسایی گردیدند که با استفاده از تکنیک مدلسازی ساختاری-تفسیری سطحبندی شدند. طبق یافتههای این بخش نگرش سازمانی و مهارتهای مدیریتی در سطح هفتم که پایین ترین سطح مدل است قرار دارد. در سطح ششم عامل خلاقیت و نوآوری، در سطح پنجم امکانات و تاب آوری، در سطح چهارم، شهریه و هزینه و تبلیغات و بازاریابی، در سطح سوم ارزش کارآموز، در سطح دوم توسعه منابع انسانی و در نهایت در بالاترین سطح کارایی، کیفیت و شایستگی قرار دارند. بر اساس یافتههای پژوهش پیشنهاد میگردد موسسات آموزش فنیوحرفهای از استانداردهای بینالمللی کیفیت خدمات و الگوهای موجود در این زمینه برای بهبود کیفیت خدمات موسسه تحت نظارت خود استفاده نمایند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کسبوکار، مهارتآموزی، آموزشهای فنیوحرفهای، آموزشگاههای فنیوحرفهای آزاد
عنوان انگلیسی
Providing a strategic business management model in private technical and vocational schools using interpretive structural modeling
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to provide a strategic business management model in private technical and vocational schools using interpretive structural modeling. The research method in this research is exploratory and applied in terms of purpose. The present study was conducted with a mixed approach. The required data were collected through library studies, interviews and distribution of questionnaires. The interviewees team included managers and experts of the Technical and Vocational Education Organization and managers and instructors of private technical and vocational schools in Golestan province, as well as theoretical experts including university professors in related fields. The number of experts was 25 based on theoretical saturation. Through qualitative content analysis, 12 components and 73 indicators were identified which were graded using interpretive structural modeling technique. According to the findings of this section, organizational attitude and management skills are at the seventh level, which is the lowest level of the model. The factor of creativity and innovation is at the sixth level, facilities and resilience at the fifth level, tuition and cost, advertising and marketing at the fourth level, apprentice value at the third level, human resource development at the second level, and finally efficiency, quality and competencies at the highest. Based on the research findings, it is suggested that technical and vocational education institutions use international service quality standards and existing models in this field to improve the quality of services of the institution under their supervision.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Business, Skill training, Technical and Vocational Trainings, Private Technical and Vocational Instituites
نویسندگان مقاله
نگین جباری | Negin Jabbari
Associate Professor of Department of Educational Management, Gorgan Branch, Islamic Azad University, Gorgan, Iran
دانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران.
ابراهیم پفاژ | Ebrahim Pofazh
PhD Student in Educational Management, Gorgan Branch, Islamic Azad University, Gorgan, Iran
دانشجوی دوره دکتری مدیریت آموزشی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران
محمد صالحی | Mohammad Salehi
Associate Professor of Department of Educational Management, Sari Branch, Islamic Azad University, Sari, Iran
دانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.
نشانی اینترنتی
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-210-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آمیخته ( کمی و کیفی )
نوع مقاله منتشر شده
مقاله علمی پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات