این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مهارت آموزی
، جلد ۹، شماره ۳۴، صفحات ۱۲۳-۱۴۶
عنوان فارسی
بررسی موانع کارآفرینی آموزش دیدگان فنی و حرفه ای (مطالع موردی شهرستان زاهدان)
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی موانع کارآفرینی آموزش دیدگان فنی و حرفه ای شهرستان زاهدان می باشد. ﺗﺤﻘﻴق از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ- ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. با مطالعه ادبیات نظری و پیشینه تحقیق و بررسی نحوه پایش فارغ التحصیلان تعدادی از دانشگاه های بزرگ نظیر دانشگاه تهران متغیرهای معیارهای دستیابی به شغل؛ ویژگی های اساتید فنی و حرفه ای؛ برنامه آموزشی و درسی فنی و حرفه ای؛ قوانین، روابط و ساختار حاکم بر فنی و حرفه ای و انتخاب رشته مهارتی به عنوان مهمترین عوامل موثر در کارآفرینی آموزش دیدگان فنی و حرفه ای شناسایی شدند. به منظور بررسی وضعیت متغیرها در دنیای واقعی پرسشنامه ای طراحی و در اختیار نمونه 278 نفری که به روش تصادفی ساده از جامعه 1000نفری مهارت آموختگان سازمان فنی و حرفه ای زاهدان انتخاب شده بودند، قرار داده شد. داده های گردآوری شده با استفاده از آزمون تی تک نمونه ای با بهره گیری از نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفتند نتایج نشان دهنده آن است که از نظر مشارکت کنندگان در تحقیق حاضر، معیارهای دستیابی به شغل ،ویژگی های اساتید فنی و حرفه ای ، برنامه آموزشی و درسی فنی و حرفه ای، قوانین، روابط و ساختار حاکم بر فنی و حرفه ای، انتخاب رشته مهارتی مانعی برای کارآفرینی آموزش دیدگان فنی و حرفه ای در شهرستان زاهدان می باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش فنی و حرفه ای ، کارآفرینی ، موانع کارآفرینی ، خود اشتغالی .
عنوان انگلیسی
Investigating the Entrepreneurship of Technical and Vocational Trainees (Case Studies of Zahedan City)
چکیده انگلیسی مقاله
The main purpose of this study is to investigate the barriers to entrepreneurship of technical and professional trainees in Zahedan city. By studying the theoretical literature and research background and examining the way of monitoring the graduates of a number of large universities such as the University of Tehran, the variables of job achievement criteria; Features of technical and professional professors; Technical and vocational education and training program; The rules, relationships and structure governing technical and professional and the choice of skill field were identified as the most important factors in entrepreneurship of technical and professional trainees. In order to assess the status of variables in the real world, a questionnaire was designed and provided to a sample of 278 people who were selected by simple random sampling from a community of 1000 graduates of Zahedan Technical and Vocational Organization. The collected data were analyzed using one-sample t-test using SPSS software. The results show that in terms of participants in the present study, job achievement criteria, characteristics of technical and professional professors, program Technical and vocational education, laws, relationships and the governing structure of technical and professional, choosing a skill field is an obstacle for entrepreneurship of technical and vocational trainees in Zahedan city.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Technical and vocational education, entrepreneurship, barriers to entrepreneurship, self-employment.
نویسندگان مقاله
سلطانعلی ادیمی | soltanali adimi
مدیریت دولتی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ، تهران ، ایران
جلیل شهریاری | jalil shahryari
، دانشگاه آزاد اسلامی شهید سلیمانی کرمان ، کرمان ، ایران
ام البنین آزادیخواه | omolbanin azadikhah
اتوماسیون ، دانشگاه آزاد نجف آباد ، نجف آباد ، ایران .
مرضیه رضائی | marzieh rezaei
، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان ، زاهدان، ایران .
نشانی اینترنتی
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-159-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
کمی
نوع مقاله منتشر شده
مقاله اقدام پژوهی (کاربردی)
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات