این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
مهارت آموزی
، جلد ۸، شماره ۳۱، صفحات ۲۳-۴۲
عنوان فارسی
بررسی انطباق محتوای برنامه درسی دورههای آموزش ضمن خدمت با شرح وظایف شغلی از دید کارکنان ستادی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طی سال ۱۳۹۹
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر؛ تعیین میزان انطباق محتوای برنامه درسی دورههای آموزش ضمن خدمت کارکنان ستادی سازمان آموزش فنی و حرفهای با شرح وظایف کارکنان در حوزههای دهگانه ستادی در سال 1399 بود. روش تحقیق پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی بوده که در خلال آن از مطالعه اسنادی و پیمایش استفاده شده است. به همین منظور از ابزار پرسشنامه محقق ساخته به تعداد 60 گویه برای حوزههای دهگانه ستادی تهیه شد. نمونه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان ستادی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به تعداد 400 نفر بوده که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان در نهایت 196 نفر به روش طبقهای تصادفی از ده حوزه تخصصی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور انتخاب شدند. نتایج حاکی از آن است که میزان انطباق محتوای برنامه درسی دورههای آموزش ضمن خدمت کارکنان با شرح وظایف آنان در حوزههای راهبری اجرای آموزش، نظارت، بهسازی و هدایت شغلی، آموزشگاههای آزاد و مشارکت مردمی، توسعه فناوریهای نوین آموزشی، پژوهش، طرح و برنامهریزی درسی، برنامه، بودجه و نوسازی و منابع انسانی و پشتیبانی در حد متوسط به پایین و ضعیف حاصل شد و در حوزههای سنجش مهارت و صلاحیت حرفهای، امور مسابقات ملی و بینالمللی مهارت و امور مالی و ذیحسابی، میزان انطباق در حد متوسط به پایین حاصل نشد همچنین به ترتیب میانگین رتبهای از کمترین به بیشترین انطباق برای کلیه حوزه های دهگانه بررسی شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
محتوای برنامه درسی، دوره آموزش، ضمن خدمت، کارکنان ستادی، سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور.
عنوان انگلیسی
Assessing the compliance of the content of the curriculum of in-service training courses with the description of job duties from the Staff's point of view of Technical and Vocational Training Organization in 2020
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of the present study was to assess the compliance of the content of the curriculum of in-service training courses with the description of job duties from the Staffchr('39')s point of view of The Technical and Vocational Training Organization of Tehran in 2020. The research method which used in this study is descriptive in which documents and surveys were used. for this purpose, the questionnaire was prepared by the researcher with 60 questions which had divided into 10 Specialized areas. the statistical sample was conducted by stratified random sampling method and Morgan chart, and finally 196 of the ten specialized areas were selected as a sample of the questionnaire. the findings indicated that the degree of conformity of the curriculum content by job description in areas; Administrative training governance, Supervision improvement and professional guide, Modern technology development, Private sector and partnership ,Research planning and programming, General directorate of human resources and logistics, Planning, renovating and developing IT offices is low, which indicates a very poor compliance of the curricula And in the areas ;international skills competition management affairs, Skills and Vocational qualification assessment ,General Directorate of financial affairs and monetary observation offices, the level of conformity to those areas is not reached , but this result is not generalizable to the entire field - related staff . The mean rating of the minimum level of conformity with the highest compliance are examined.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
In-service, Technical and Vocational Organization, Content of the curriculum, Training courses
نویسندگان مقاله
معصومه خلفی | masoumeh khalafi
مهدی سبحانی نژاد | mahdi sobhaninejad
نشانی اینترنتی
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-212-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
مقاله علمی پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات