این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهارت آموزی، جلد ۸، شماره ۳۱، صفحات ۱۰۳-۱۲۴

عنوان فارسی تأثیر یادگیری سازمانی بر چابکی سازمانی با نقش میانجی آموزش های مهارت محور (مطالعه‌ی موردی: بانک تجارت)
چکیده فارسی مقاله امروزه، سازمان ها بیش از پیش بر کار گروهی از طریق اعتمادسازی متقابل بین افراد، فراهم نمودن فرصت به اشتراک گذاری اطلاعات، خلق ایده های جدید از طریق گفتگو، به عنوان عامل اصلی یادگیری و انگیزاننده ی خلاقیت و نوآوری تأکید می‌کنند. از سوی دیگر، بازار امروز در حال تبدیل شدن به بازاری جهانی تر، پویا و مشتری محور است. نقش مشتری از یک دریافت کننده( گیرنده)  ساده در یک معامله به یک مشترک یا بهبود دهنده ی محصول، خدمت یا توانایی یک سازمان تغییر یافته است. این خود منجر به مواجه شدن سازمان ها با رقابت شدید در پاسخِ به موقع به تقاضای غیرمنتظره مشتریان از لحاظ تنوع محصول، کیفیت بهتر و خدمات قابل اعتماد شده است.از طرفی آموزش های مهارت محور به عنوان یک عامل تعیین کننده ی مهمِ سازمان های امروزی برای زنده ماندن و موفقیت درمحیط کسب وکارِ آشفته ی کنونی در نظر گرفته شده است. رقابتِ شدیدِ سازمانها، نقش خلاقیت و نوآوری را جهت موفقیت بلندمدت سازمان روشن می سازد. در این بین، یک سوال اساسی مطرح می شود که:« آیا یادگیری سازمانی بر چابکی سازمانی با نقش میانجی آموزش های مهارت محور تأثیر  دارد یا خیر؟». پژوهش جاری ازنظر هدف کاربردی، از نظر جمع آوری داده ها به دو روش کتابخانه ای و میدانی اجام و از نظر توه توصیفی، همبستگی می باشد. نتایج پژوهش نشان داد یادگیری سازمانی بر چابکی سازمانی  تأثیرگذار است. همچنین یادگیری بر آموزش های مهارت محور تأثیرگذار است و آموزش های مهارت محور نیز، بر چابکی سازمانی تأثیرگذار است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بانک تجارت، چابکی سازمانی، آموزش های مهارت محور ، یادگیری سازمانی

عنوان انگلیسی The Effect of Organizational Learning on Organizational Agility with the Mediating role of Competitive Intelligence (Case Study: Tejarat Bank)
چکیده انگلیسی مقاله Today, organizations increasingly emphasize teamwork through building mutual trust between individuals, providing opportunities to share information, create new ideas through dialogue and discussion, as the main learning factor and motivate creativity and innovation. On the other hand, today's market is becoming a more global, dynamic and customer-oriented market. The role of the customer has changed from a simple recipient (recipient) in a transaction to a subscriber or enhancer of an organization's product, service or capability. This in turn has led organizations to face stiff competition in responding in a timely manner to unexpected customer demand for product variety, better quality, and reliable service. Organizational agility as an important determinant of today's organizations to survive And success is at stake in the current turbulent business environment. The fierce competition of organizations clarifies the role of creativity and innovation for the long-term success of the organization. In the meantime, a fundamental question arises: "Does organizational learning affect organizational agility with the mediating role of competitive intelligence?" The present study collected data from a combination of library and field methods. The results showed that organizational learning has an effect on organizational agility. Learning also affects competitive intelligence and competitive intelligence also affects organizational agility.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Tejarat Bank, Organizational Agility, Competitive Intelligence, Organizational Learning.

نویسندگان مقاله مرتضی موسوی محب | Morteza Mousavi Moheb


مریم فرج نزاد | Maryam Farajnrjad



نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-217-1&slc_lang=en&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده آمیخته ( کمی و کیفی )
نوع مقاله منتشر شده مقاله علمی پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات