این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهارت آموزی، جلد ۸، شماره ۳۰، صفحات ۷-۲۰

عنوان فارسی "سنجش ابعاد کارآفرینی سازمانی مبتنی بر زنجیره ارزش در شرکت تعاونی‌های تولیدی روستایی استان گلستان" (مورد مطالعه: شرکت تعاونی‌های تولیدی مرغداران گوشتی استان گلستان)
چکیده فارسی مقاله اﻣﺮوزه زنجیره ارزش کارآفرینانه رویﮑﺮد اﮐﺜﺮ ﮐﺸﻮرﻫﺎ ﺑﺮای دﺳﺖیﺎﺑﯽ ﺑﻪ آرﻣﺎنﻫﺎی ﭘﺎیﺪار ﺗﻮﺳﻌﻪ، از ﻃﺮیﻖ ﻧﻬﺎدیﻨﻪ ﮐﺮدن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی ﺟﺎﻣﻊ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮐﺎرآﻓﺮیﻨﯽ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ، در ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ ﺻﻮرت ﺧﻮاﻫﺪ ﭘﺬیﺮﻓﺖ. بر این اساس هدف از این پژوهش اعتبارسنجی ابعاد کارآفرینی سازمانی مبتنی بر زنجیره ارزش در شرکت تعاونی­های تولیدی روستایی استان گلستان (مورد مطالعه: شرکت تعاونی­های تولیدی مرغداران گوشتی استان گلستان) می­باشد. روش ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده، از ﻟﺤﺎظ ﻣﯿﺰان و درﺟﻪ ﮐﻨﺘﺮل، ﻣﯿﺪاﻧﯽ و از ﻟﺤﺎظ ﻧﺤﻮه­ی ﺟﻤﻊآوری اﻃﻼﻋﺎت ﻧﯿﺰ از ﻧﻮع ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ و از ﻟﺤﺎظ زﻣﺎﻧﯽ ﺟﺰو ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺗﮏﻣﻘﻄﻌﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ایﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺷﺎﻣﻞ اﻋﻀﺎی ﺗﻌﺎوﻧﯽﻫﺎی ﻓﻌﺎل ﻣﺮغداران اﺳﺘﺎن گلستان ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. روش ﻧﻤﻮﻧﻪﮔﯿﺮی در ایﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ، ﻧﻤﻮﻧﻪﮔﯿﺮی ﻃﺒﻘﻪﺑﻨﺪی ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ با کارآفرینی سازمانی بر زنجیره ارزش کارآفرینانه ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ که ﺑﺮﺣﺴﺐ ﻓﺮاواﻧﯽ (ﺗﻌﺪاد) ﺗﻌﺎوﻧﯽ­ﻫﺎ در استان گلستان ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﺗﻌﺪاد ﻧﻤﻮﻧﻪ آﻣﺎری 220 ﻧﻔﺮ مشخص گردید. در ﺑﺨﺶ ﮐﺎرآﻓﺮیﻨﯽ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ از ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ اﺳﺘﺎﻧﺪارد آﻧﺘﻮﻧﯿﮏ و ﻫﯿﺴﺮیﭻ (2001) و اﺳﭽﯿﭙﺮز و ﻫﻤﮑﺎران (2008) اﺳﺘﻔﺎده ﮔﺮدیﺪه است. ﺑﺮای ﺗﻌﯿﯿﻦ روایﯽ از روش اﻋﺘﺒﺎر ﻣﺤﺘﻮایﯽ و اﻋﺘﺒﺎر ﺳﺎزه­ای اﺳﺘﻔﺎده ﮔﺮدیﺪ. ﺑﺮای ﺗﻌﯿﯿﻦ ﭘﺎیﺎیﯽ ﻧﯿﺰ از روش آﻟﻔﺎی ﮐﺮوﻧﺒﺎخ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ. نتایج حاصل از روایی و همچنین بررسی بارعاملی گویه ها نشان داد که کلیه متغیرهای پژوهش و مولفه‌های و گویه‌ها مربوطه از روایی مناسب برخوردار می­باشند. لذا پیشنهاد می گردد تعاونی ها با در نظر داشتن نتایج این پژوهش، جهت بهره‌وری بیشتر و ماندن در عرصه رقابت راه را برای کارآفرینی سازمانی نیروها هموار سازند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کارآفرینی سازمانی، زنجیره ارزش کارآفرینانه، تعاون، شرکت تعاونی

عنوان انگلیسی evaluation of Organizational Entrepreneurship Dimensions based on the entrepreneurial value chain in Golestan Province Rural Production Cooperatives Company" (Case study of Golestan Province Poultry Farmers Production Cooperatives)
چکیده انگلیسی مقاله Today, the entrepreneurial value chain of most countries' approach to achieving sustainable development ideals, through the institutionalization of comprehensive organizational entrepreneurship development programs, will take place in organizations. Accordingly, this study aims to validate the dimensions of organizational entrepreneurship based on the entrepreneurial value chain in the company of rural production cooperatives in Golestan province (case of study: the fleshy poultry farmers' cooperatives in Golestan province). The research method used, in terms of the amount and degree of control, is field and in terms of information collection is descriptive and in terms of time is a one-time research. The statistical comprehensive includes members of active poultry farmers' cooperatives in Golestan province. Sampling method is classification sampling appropriate to organizational entrepreneurship on the entrepreneurial value chain, which is in terms of frequency (number) of cooperatives in Golestan province. The number of statistical samples was 220. In the organizational entrepreneurship section, the standard questionnaire of Antonik and Hisrich (2001) and Scipers et al. (2008) were used. Content and structural validity methods were used to determine the validity. Cronbach's alpha method was used to determine the reliability. The results of validity and also the study of the factor load of items showed that research variables and related items and components have appropriate validity. In addition, the results of reliability indicate the reliability of the questionnaires. Considering the results, it is suggested that cooperatives pave the way for organizational entrepreneurship of the employees to be more productive and stay in the field of competition.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Organizational Entrepreneurship, Entrepreneurial Value Chain, Cooperative, Cooperative Company

نویسندگان مقاله فریدون آزما | Fereydoon Azma
, Department of Management, Aliabad Katoul Branch, Islamic Azad University, Aliabad Katoul, Iran
گروه مدیریت، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران

مهدی رحمدل | Mehdi Rahmdel
PhD student in Entrepreneurship, Organizational Orientation, Department of Management, Aliabad Katoul Branch, Islamic Azad University, Aliabad Katoul, Iran
دانشجوی دکتری، رشته کارآفرینی، گرایش سازمانی، گروه مدیریت، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران

علی اسفندیاری مقدم | Ali Esfandyari Moghadam
Department of Information Science and Knowledge, Hamadan Branch, Islamic Azad University, Hamadan, Iran
گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، واحد همدان، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان، ایران

سید محمدرضا حسینی | Seyed MohammadReza Hosseini
Department of Graduate Studies, Aliabad Katoul Branch, Islamic Azad University, Aliabad Katoul, Iran.
گروه تحصیلات تکمیلی، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران


نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-145-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آمیخته ( کمی و کیفی )
نوع مقاله منتشر شده مقاله علمی پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات