این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهارت آموزی، جلد ۸، شماره ۳۰، صفحات ۴۳-۶۴

عنوان فارسی برنامه ریزی شاخص های مهارت آموزی در آموزش عالی ، درگاهی به سوی کاهش نابرابری های کیفیت آموزشی دانشگاه ها ( پژوهش کیفی )
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر به منظور شناخت شاخص های مهارت آموزی در دانشگاه جهت دسترسی برابر به کیفیت آموزش مهارت ها و ارائه مدل مفهومی برابری کیفیت آموزش مهارت ها در آموزش عالی با رویکرد کیفی تحلیل محتوای مضمونی یا تماتیک طراحی گردیده است . میدان تحقیقاتی آن اعضای هیات علمی و صاحب نظران مراکز تحقیقاتی بودند .این پژوهش با استفاده از روش کیفی تحلیل محتوا انجام گرفته است که به منظور تجزیه و تحلیل آن از سه مرحله کدگذاری استفاده گردید. برای این منظورتعداد 21 نفر از طریق نمونه گیری هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری انتخاب شد. برای جمع آوری اطلاعات از مصاحبه های نیمه ساختاریافته استفاده شد که به منظور تجزیه و تحلیل آن از سه مرحله کدگذاری استفاده گردید. جهت روایی آن از صاحب نظران مربوطه بهره گرفته شده است و برای پایایی آن با کدگذاری شش مصاحبه ، توافق یا هم خوانی با ضریب توافق89/0 محاسبه گردید. نتایج نشان داد ؛ جهت ایجاد برابری کیفیت مهارت آموزی در دانشگاه ها ، می توان به سه مرحله فرایند، خروج و بعد از خروج از دانشگاه ها و نه شاخص برنامه درسی مناسب ، امکانات آموزشی ، ارزشیابی درست ، رضایت دانش آموخته و استاد از مهارت آموزی دانشگاهی ، آموزش های تکمیلی و مهارتی ، اشتغال مرتبط با رشته تحصیلی ، کارآفرینی و اشتغال زایی، رضایت کارفرما و آموزش های ضمن کار اشاره کرد.                     
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مهارت آموزی ، کیفیت ، برابری ، آموزش عالی

عنوان انگلیسی Planning skills training indicators in Higher education , A gateway to reducing educational Quality inequalities in universities. (Qualitative Study)
چکیده انگلیسی مقاله  The current study has been designed to recognize indicators of skills training on universities   to equal access to quality education and and propose a model for equal access to quality of skills training in higher education is designed with qualitative approach of thematic content analysis. The statistical population was consisted of the faculty members and experts at the research centers who have had research and executive experience in the field of higher education. This study was carried out via the Grounded Theory. To this end, 21 persons were selected using purposive sampling until theoretical saturation was obtained. The required data was collected by means of semi-structured interviews and data analysis was conducted using three stages of coding. Its validity was approved by the experts and the reliability was calculated via coding of six interviews, agreement or consistency with the agreement coefficient equal to 0.89. The results indicated that creating equal access to quality of skills training  at the universities is realized in three stages: process, graduation and after graduation And nine indexes included Appropriate curriculum , educational facilities , Accurate evaluation , Graduate and professor satisfaction with university skills training, supplementary and skill training , employment related to the field study, Entrepreneurship and job creation, Employer Satisfaction and on -the -job training.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Skills training , Quality, Equality, Higher Education

نویسندگان مقاله زهرا مصطفی پور | zahra mostafapour
payame noor university
دانشگاه پیام نور


نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-168-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آمیخته ( کمی و کیفی )
نوع مقاله منتشر شده مقاله علمی پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات