این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مهارت آموزی
، جلد ۸، شماره ۳۰، صفحات ۸۳-۱۰۰
عنوان فارسی
بررسی اثر مدیریت کیفیت جامع (TQM) بر رضایت مشتریان (مورد مطالعه مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران)
چکیده فارسی مقاله
مدیریت کیفیت جامع یکی از موفق ترین فلسفه های مدیریتی است. در بین عناصر ضروری مدیریت کیفیت جامع، تمرکز بر رضایت مشتری مهم ترین عنصر است. بنا بر این کلید اجرای موفق مدیریت کیفیت جامع، شناسایی متغیرهای کلیدی رضایت مشتری است. از این رو پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر مدیریت کیفیت جامع (TQM) بر رضایت مشتریان است. روش شناسی پژوهش به صورت طرح مطالعات همبستگی جامعه آماری مربیان و کارشناسان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران است. این افراد به صورت تصادفی به تعداد 130 نفر بر اساس مدل حجم نمونه کوکران انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته است. روش تجزیه و تحلیل آماری به صورت توصیفی و استنباطی رگرسیون چند متغیر خطی است نتایج به دست آمده حاکی از ارتباط 37 درصدی میان مدیریت کیفیت جامع و رضایت مشتریان است. نتایج این تحقیق مشخص می کند به کار گیری سیستم مدیریت کیفیت جامع تا حد زیادی می تواند رضایت مشتریان را اعمال کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کیفیت ،مدیریت کیفیت جامع (TQM) ، رضایت مشتریان ،آموزش فنی و حرفه ای
عنوان انگلیسی
Investigating the effect of total quality management (TQM) on customer satisfaction
چکیده انگلیسی مقاله
Total quality management is one of the most successful management philosophies. Among the essential elements of TQM, focus on customer satisfaction is the most important element. Therefore, the key to successful implementation of TQM is to identify the key variables of customer satisfaction. Therefore, the present study aims to investigate the effect of total quality management (TQM) on customer satisfaction. The research methodology is a correlation study of the statistical community of trainers and experts of the General Directorate of Technical and Vocational training of Mazandaran Province. They were randomly selected from 130 people based on the Cochran sample size model. The data collection tool is a researcher-made questionnaire. The method of statistical analysis is descriptive and inferential linear multivariate regression. The results show a 37% relationship between total quality management and customer satisfaction. The results of this study indicate that the use of a Total quality management system can greatly enhance customer satisfaction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Quality, total quality management, customer satisfaction, Technical and vocational training
نویسندگان مقاله
سهیلا زمانی کوتنایی | soheila zamani kotenaee
Technical and Vocational Training Organization
آموزش فنی و حرفه ای
نشانی اینترنتی
http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-174-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات