این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مهندسی عمران مدرس
، جلد ۲۱، شماره ۲، صفحات ۷-۱۹
عنوان فارسی
بررسی خواص مکانیکی و شکست روسازی های بتنی تک لایه و دولایه
چکیده فارسی مقاله
بمنظور گسترش روسازی های بتن غلتکی در راه ها با سرعت زیاد، اجرای یک لایه نازک از بتن با مقاومت لغزشی بالا بر روی بتن غلتکی و بلافاصله پس از اجرای آن پیشنهاد میشود. در پژوهش حاضر به بررسی خواص مکانیکی و شکست اینگونه از روسازیهای بتنی دو لایهای پرداخته شده و با روسازیهای رایج تک لایهای بررسی شده است. از اینرو یک لایه نازک از بتن معمولی و یا بتن مسلح به الیاف پلی پروپیلن به ضخامتی نسبی 30% ضخامت کل روسازی بر روی بتن غلتکی اجرا گردید. آزمایشهای مقاومت فشاری و آزمون شکست در مود I بر روی نمونه ها پس از 28 روز عملآوری انجام گرفت. عمده نتایج حاکی از آن است که افزودن الیاف پلیپروپیلن با مقدار مشخص شده تاثیر چندانی بر مقاومتهای فشاری و خمشی بتن در حالت تک لایه ندارد. همچنین اجرای بتن معمولی بر روی بتن غلتکی تاثیر منفی بر مقاومت خمشی و شکست نمونهها نسبت به حالت تک لایه ندارد. اما در نمونههای تک لایه یا دولایه مسلح به الیاف ، بعلت پل زدگی الیاف پس از ایجاد اولین ترک موجب افزایش انرژی شکست نمونهها نسبت به نمونههای غیر مسلح شده شده است که در ضخامت بیشتر الیاف این تغییر مشهودتر بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بتن غلتکی،روسازی های دولایه بتنی،الیاف پلی پروپیلن،مقاومت خمشی،انرژی شکست
عنوان انگلیسی
Evaluation of mechanichal and fracture properties of single and two lifts concrete pavements
چکیده انگلیسی مقاله
In order to expand the application of roller Compacted concrete (RCC) in high speed roads, casting a thin layer of concrete with high skid resistance immediately the after implementation and compaction of RCC has been suggested. In the present study, the mechanical and fracture properties of this kind of two lift concrete pavement (2LCP) evaluated and compared with common single lift concrete pavements. Therefore, a thin layer of plain concrete and polypropylene fiber reinforced concrete with relative thickness of 30% of total pavement thickness has been casted of RCC pavement.. Compressive strength and mode I fracture tests were performed on samples after 28 days curing. Result showed that the addition of polypropylene fibers to plain concrete reduces the compressive strength of concrete slightly. Also, replacement of normal concrete or fiber reinforced concrete with roller concrete in the upper layer of 2LCP did not have a significant negative effect on flexural strength and fracture of the specimens compared to single lift RCC pavement with equivalent thickness.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Roller compacted concrete,Two-lift concrete pavement,poly,polypropylene fiber,flexural strength,Fracture Energy
نویسندگان مقاله
محسن احمدی | mohsen ahmadi
Ph.D Candidate of Transportation Engineering, Faculty of Civil Eng., Semnan University
دانشجوی دکتری راه وترابری ، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه سمنان
غلامعلی شفابخش | ghshafabakhsh ghshafabakhsh
Professor, Transportation Eng. Dept., Faculty of Civil Eng., Semnan University
استاد دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه سمنان
ابوالفضل حسنی | abolfazl Hasasni
Professor, Transportation Eng. Dept., Faculty of Civil Eng., Tarbiat Modares University
استاد دانشکده دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس
نشانی اینترنتی
http://mcej.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-35684-1&slc_lang=fa&sid=16
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل (کامل)
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات