این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی و مدیریت انرژی، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی طراحی سیستم انرژی خورشیدی جهت تأمین انرژی الکتریکی هواپیمای فوق سبک به‌منظور تشخیص دود و اعلان حریق
چکیده فارسی مقاله هدف از این مقاله طراحی و امکان‌سنجی ساخت یک هواپیمای سبک‌وزن خورشیدی است که توانایی پرواز بی‌وقفه به مدت 24 ساعت را تنها با تکیه‌بر انرژی خورشیدی دارد. انرژی موردنیاز در طول روز با پنل‌های خورشیدی جذب می‌شود، مقداری به‌صورت مستقیم برای پرواز استفاده می‌شود و مازاد انرژی، برای پرواز در طول شب در باتری هواپیما ذخیره می‌شود. سپس از این هواپیما برای مأموریت‌هایی که نیاز به مداومت پروازی طولانی است استفاده خواهد شد. به همین منظور یک سیستم تشخیص حریق و اعلان به ایستگاه زمینی طراحی و جهت نصب آن در هواپیما تمهیداتی در نظر گرفته شده است. در این مقاله یک روش تحلیلی برای تشکیل مدل پیش‌بینی جرم هواپیما ارائه می‌شود که بر مبنای دخالت دادن تمام ادوات الکتریکی و مکانیکی است به‌نحوی‌که بتوان به یک مدل طراحی بهینه دست‌یافت. این روش تحلیلی، مبتنی بر توازن جرم و انرژی در مراحل مختلف پرواز است. با دخالت دادن نزدیک 30 پارامتر مختلف در این مدل‌سازی، درنهایت با توجه به اهداف تعیین‌شده، به مشخصه‌های طراحی موردنظر همچون طول بال بهینه هواپیما، ظرفیت باتری، ارتفاع پروازی، سطح توان فرستنده و... می‌توان دست‌یافت. یک چهارچوب شبیه‌سازی الکتریکی معرفی و در نرم‌افزار سیمولینک MATLAB به‌صورت زمان واقعی (Real-Time) اجرا شد که نتایج آن ارائه شده است. جهت صحت عملکرد مدل شبیه‌سازی شده، یک نمونه آزمایشگاهی ساخته شده است و تمام پارامترهای پروازی، الکتریکی و مکانیکی روی آن آزمایش شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هواپیمای خورشیدی، انرژی خورشیدی، شبیه‌سازی الکتریکی، سلول‌های خورشیدی، حس‌گر دود، اعلان حریق

عنوان انگلیسی Solar Energy System Design of Ultralight Aircraft for Smoke Detection and Fire Alarm Proposes
چکیده انگلیسی مقاله Abstract: The purpose of this paper is to design and evaluate the construction of a lightweight solar aircraft that is capable of flying continuously for 24 hours relying solely on solar energy. The required energy is absorbed during the day by solar panels, some is used directly for flight, and the excess energy is stored in the aircraft battery for overnight flight. The aircraft will then be used for missions that require long flight duration. For this purpose, a fire detection and notification system to the ground station has been designed and arrangements have been made to install it on the aircraft. In this paper, an analytical method for forming an aircraft mass prediction model is presented, which is based on the involvement of all electrical and mechanical devices in order to achieve an optimal design model. This analytical method is based on the balance of mass and energy in different stages of flight. By involving about 30 different parameters in this modeling, finally, according to the set goals, the desired design characteristics such as optimal aircraft wing length, battery capacity, flight altitude, transmitter power level, etc. can be achieved. An electrical simulation framework was introduced and implemented in MATLAB Simulink software in real-time, the results of which are presented. To ensure the performance of the simulated model, a laboratory sample is made and all flight, electrical and mechanical parameters are tested on it.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Solar Airplane, Solar Energy, Electrical Simulation, Solar Cells

نویسندگان مقاله حمید رادمنش | Hamid Radmanesh
Shahid Sattari Aeronautical Aeronautical University of Science and Technology
دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری


نشانی اینترنتی http://energy.kashanu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1703-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده مهندسی برق
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات