این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی و مدیریت انرژی، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۲-۱۱

عنوان فارسی تعیین استراتژی بهینۀ خرده‌فروش انرژی در بازار یکپارچه با استفاده از مفهوم سپهر هوشمند انرژی
چکیده فارسی مقاله در این مقاله، تعیین استراتژی بهینۀ خرده‌فروش انرژی در بازار یکپارچۀ انرژی در قالب یک مسئلۀ بهینه‌سازی دومرحله‌ای با استفاده از مفهوم سپهر هوشمند انرژی تشریح می‌شود. در این مسئله، خرده‌فروش انرژی در سطح بالایی مسئله با هدف بیشینه‌سازی سود خود، قیمت حامل‌های انرژی و میزان خرید از بازار عمده‌فروشی را تعیین می‌کند. در سطح پایین مسئله، مصرف‌کنندگان با هدف کمینه‌سازی قبض پرداختی برای تمامی حامل‌های انرژی، میزان خرید از بازار خرده‌فروشی را تعیین می‌کنند. برای ایجاد رقابت بیشتر و دستیابی به پاسخ بهینه برای تمامی شرکت‌کنندگان بازار، خرده‌فروش انرژی، خرده‌فروشان رقیب و مصرف‌کنندگان سپهر هوشمند انرژی در‌ نظر گرفته شده‌اند؛ به‌عبارت ‌دیگر، تمامی شرکت‌کنندگان در بازار قابلیت تولید انرژی را دارند. به‌منظور ارزیابی مدل معرفی‌شده، یک بازار نمونه شامل خرده‌فروش انرژی، 2 خرده‌فروش رقیب و 10 مصرف‌کننده مورد بررسی قرار گرفته‌اند. نتایج شبیه‌سازی عملکرد بهینۀ خرده‌فروش انرژی در بازار را نشان می‌دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله خرده‌فروش انرژی، سپهر هوشمند انرژی، بازار یکپارچۀ انرژی، مسئلۀ بهینه‌سازی دومرحله‌ای.

عنوان انگلیسی Optimal Strategy of Energy retailer in Integrated Market Using Smart Energy Hub Framework
چکیده انگلیسی مقاله In this paper, a bi-level optimization problem is formulated to find the optimal strategy of energy retailer in integrated energy market using the smart energy hub concept. In the upper level problem, the energy retailer determines the price of energy carriers and the purchase amount from the wholesale market while aiming to maximize his own profits. The consumers decide on their purchase amount of energy carriers minimizing their energy bills. All market participants, including energy retailer, rival retailers, and consumers are assumed to be smart energy hubs to increase the competition in the market. In other words, all market participants have the ability to generate power. To evaluate the performance of the proposed model, the research has implemented a case study with one main energy retailer, two rivals, and 10 consumers. The results show the optimal behavior of the energy retailer in the market.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Energy Retailer, Smart Energy, Hub, Integrated Energy Market, Bi-level Optimization Problem.

نویسندگان مقاله سپیده خازنی | sepideh khazeni
Sience and Research Branch, Islamic Azad University
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران

ارس شیخی | Aras Sheikhi
Institute of Energy Science and Technology, Sharif University of Technology
پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف

سودابه سلیمانی | Soudabeh Soleymani
Sience and Research Branch, Islamic Azad University
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران

علی محمد رنجبر | Alimohamad Ranjbar
Sharif University of Technology
دانشگاه صنعتی شریف


نشانی اینترنتی http://energy.kashanu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1755-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده مهندسی برق
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات