این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی و مدیریت انرژی، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۲۴-۳۵

عنوان فارسی طراحی و پیاده‌سازی کنترل موتور سنکرون مغناطیس دائم درونی با کنترل‌کنندۀ حالت لغزشی ترمینالی‌ـ انتگرالی با پردازندۀ TMS۳۲۰F۲۸۳۳۵
چکیده فارسی مقاله موتور سنکرون مغناطیس دائم به‌دلیل چگالی انرژی بالا از اهمیت زیادی در صنعت محرکه‌های الکتریکی برخوردار است. کنترل سرعت این موتور در شرایط عدم قطعیت در مقادیر اندوکتانس‌های آن، می‌تواند دچار مشکل شود. در این مقاله، روش کنترل لغزشی ترمینالی‌ـ انتگرالی به‌منظور کنترل سرعت (گشتاور) این موتور به همراه کنترل جریان راستای d مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کنترلی همانند روش کنترل لغزشی کلاسیک نسبت به تغییر پارامترهای موتور مقاوم بوده و علاوه ‌بر آن سرعت پاسخ آن نیز سریع‌تر از روش کلاسیک است و در یک زمان محدود خطای کنترل خروجی آن به صفر می‌رسد. در این مقاله، نتایج شبیه‌سازی با استفاده از نرم‌افزار متلب و نتایج پیاده‌سازی کنترل این موتور با کنترل‌کنندۀ لغزشی ترمینالی انتگرالی با پردازندۀ TMS320F28335 ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله حالت لغزشی کلاسیک، حالت لغزشی ترمینالی‌ـ انتگرالی، موتور سنکرون مغناطیس دائم درونی.

عنوان انگلیسی Design and Implementaion of Interior Permanent Magnet Synchronous Motor (IPMSM) ControlB ased on Integral Terminal Sliding Mode Technique
چکیده انگلیسی مقاله Because of high energy storage capability, Permanent Magnet Synchronous Motors are very important in electrical drive industry. Speed control of these motors suffer from parameter variations such as variable inductance. In this paper, The Integral-Terminal Sliding Mode Control (ITSMC) method is used to control the speed (torque) along with d-axis current control. This method like classic sliding control is robust to motor variable parameters variations; in addition, it has a higher dynamic response, and its output error in a finite time will converge to zero. In this paper, the results of simulation with Simulink/Matlab and experimental implementation of ITSMC based on a TMS320F28335 processor are presented.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Classic sliding mode, Integral-Terminal Sliding Mode (ITSMC), Interior Permanent Magnet Synchronous Motor (PMSM)

نویسندگان مقاله سجاد یزدانی | Sajad Yazdani
Shiraz University of Technology
دانشگاه صنعتی شیراز

غلامرضا عرب مارکده | Gholamreza Arab Markadeh
Shahrekord University, Member of Center of Excellence for Mathematics, Shahrkord
دانشگاه شهرکرد، عضو قطب علمی آنالیز غیرخطی

محمدباقر سپه کار | Mohammad Bagher Sepahkar
University of Kashan
دانشگاه کاشان


نشانی اینترنتی http://energy.kashanu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-124-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده مهندسی برق
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات