این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، جلد ۲۷، شماره ۲، صفحات ۳۲۵-۳۴۳

عنوان فارسی تبیین مدل رفتاری هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کردستان در تصمیم به استفاده از فناوری اطلاعات
چکیده فارسی مقاله هدف از پژوهش توصیفی- همبستگی حاضر، بررسی عوامل مؤثر بر تصمیم به استفاده از فنّاوری اطلاعات در بین هنرآموزان هنرستان‌های کشاورزی استان کردستان با استفاده از نظریه "رفتار برنامه‌ریزی‌شده"2 است. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه محقق‌ساخته‌ای بود که روایی ابزار با استفاده از پانل متخصصان تعیین شد و پایایی آن به‌وسیله‌ آزمون کرونباخ آلفا مورد آزمون قرار گرفت که ضرایب آلفای محاسبه‌شده برای همه بخش‌ها بالاتر از 7/0 گزارش شد. جامعه آماری این مطالعه را 71 نفر از هنرآموزان هنرستان‌های کشاورزی در استان کردستان تشکیل داد که با روش سرشماری انتخاب شد. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیونی نشان داد که متغیرهای خودکارآمدی و هنجارهای ذهنی و نگرش به استفاده از فنّاوری اطلاعات، اثر مثبت و معنی‌داری بر تصمیم به استفاده از فنّاوری اطلاعات داشتند و این سه متغیر در مجموع، 58/0 درصد از تغییرات متغیر تصمیم به استفاده از فنّاوری اطلاعات را تبیین نمودند. یافته‌های این مطالعه می‌تواند دستاوردهایی برای برنامه‌ریزان آموزش متوسطه کشاورزی در استان کردستان داشته باشد، به این صورت‌که نگرش و هنجار ذهنی و خودکارآمدی هنرآموزان کشاورزی در استفاده‌ مؤثر، از فنّاوری اطلاعات تقویت گردد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Modeling Intention to Use Information Technology (IT) Among Agricultural Teachers in Agricultural Vocational Schools in Kurdistan Province
چکیده انگلیسی مقاله : The purpose of this descriptive – co-relational study was to determine factors influencing intention to use IT among agricultural vocational teachers using Theory of Planned Behavior (TPB) in Kurdistan province. Data was collected using researcher-made questionnaire. The validity was confirmed using a panel of experts and reliability was assessed using Cronbach's alpha yielding 0.7 for all sections. The population consisted of agricultural vocational teachers in Kurdistan province (N =71). All teachers participated in the study. Regression analysis revealed that self-efficacy, subjective norms, and attitude towards using IT explained 58% variance in intention to use IT. The result of this study has implications for agricultural vocational system in Kurdistan province in that attitude, subjective norm, and self-efficacy should be further enhanced if teachers are to continue using IT in their educational activities.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عادل سلیمانی | adel sulaimany
razi university
دانشگاه رازی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)

کیومرث زرافشانی | kiumars zarafshani
university of kermanshah
دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)


نشانی اینترنتی http://jipm.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-383-5&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1504/article-1504-252417.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده کتابداری و اطلاع رسانی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات